| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 18 de maig de 2021


dimecres, 11 de febrer de 2009
>

«London River» fa un tribut als familiars de les víctimes dels atemptats a Londres

La Berlinale va deixar de banda ahir la crítica social i política

YOLANDA HINOJOSA. Berlín
La jornada d'ahir va ser tota una excepció a la secció de competició amb l'estrena de London River, basat en els familiars de les víctimes dels atemptats a Londres de juliol del 2005, o el film xinès Forever Enthralled sobre òpera. D'altra banda, l'elogiada Michelle Pfeiffer va tornar ahir a la Berlinale amb l'estrena del drama Chéri ambientat a París de principis del segle XX.

El film London River de Rachib Bouchareb va commocionar ahir el public sense caure en el drama fàcil en recordar els atemptats de radicals islamistes a Londres el 7 de juliol del 2005. Els personatges són una mare conservadora i catòlica i un pare africà musulmà, que busquen els seus fills respectius, desapareguts després de les bombes. Tot i els malentesos i la desconfiança generats per l'agonia de la incertesa, els dos personatges estaran cada cop més units, en un moment en què la diferència cultural ja no té sentit. Bouchareb ha volgut fer així un tribut als familiars amb un film amb poques paraules però que conclou que l'esperança és l'últim que es perd.

Els flaixos de les càmeres es van centrar ahir en Michelle Pfeiffer, que enguany ha tornat a la Berlinale en l'estrena del seu nou film, Chéri, de Stephen Frears. Una pel·lícula ambientada en el clímax cultural del París d'abans de la Primera Guerra Mundial, on Pfeiffer protagonitza una historia d'amor entre una cortesana que s'acosta als 40 i el fill apàtic de la seva amiga i rival, que tindrà conseqüències dramàtiques.

La quota de cinema oriental a la secció de competició de la Berlinale va estar ahir servida amb el film xinès de Chen Kaige, Forever Enthralled. Un tribut a l'actor xinès més famós de principis del segle XX, que protagonitza papers femenins a l'òpera. Es tracta de Mei Lanfang, un home que va aconseguir reconeixement nacional i internacional de la feina dels actors xinesos. L'òpera xinesa no és apta per a tots els gustos, tot i així el film xinès no va deixar indiferent amb una gran interpretació del seu actor principal Leon Lai en el cant femení a l'òpera.

El portuguès Manoel Oliveira va estrenar ahir el seu nou film, Singularitats d'una noia rossa, a la secció Berlinale Special, on va mostrar el guardó Càmara de la Berlinale que el festival ha atorgat enguany al cineasta de cent anys.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.