| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 24 d'octubre de 2018


dijous, 5 de febrer de 2009
>

Via lliure al túnel del coll de Lilla

L'Estat iniciarà obres entre aquesta setmana i la vinent dels trams d'autovia entre Valls i Montblanc

ÒSCAR PALAU. Tarragona
Via lliure definitiva al túnel del coll de Lilla. La Subdelegació va anunciar ahir l'inici, la setmana vinent, de les obres del tram d'autovia entre Valls i Montblanc, les últimes que quedaran per començar de l'A-27 des de Tarragona després que, aquesta mateixa setmana, ho hagin fet les de la variant de Valls. L'Estat es posa així per fi a la feina per acabar una de les principals infraestructures pendents al territori, l'anhelada connexió entre la Conca de Barberà i el centre del Camp de Tarragona, per mitjà d'un túnel que es reforçarà especialment per evitar problemes com els que ha patit molt a prop la línia del TAV. La via estarà en servei el 2012.


+ L'A-27 pujarà en paral·lel a l'actual N-240 i a Fontscaldes seguirà recta per buscar el túnel Foto: Ò.P.

Les obres de la variant de Valls, de 5,7 quilòmetres de llarg i un termini d'execució de 24 mesos, comencen aquesta mateixa setmana, segons avançava ahir el cap de la unitat de carreteres del Ministeri de Foment a Tarragona, Alberto Hernández. El tram costarà gairebé 25 milions d'euros, bastants menys que els 81,4 pels quals es va adjudicar, l'agost passat, el tram de 7,3 quilòmetres entre la sortida de Valls i l'entrada a Montblanc, que ha de superar el coll de Lilla amb un túnel d'un quilòmetre i mig. Gairebé mig any després, les obres, que s'han d'allargar en principi 44 mesos, començaran finalment la setmana vinent.



COMPTE AMB LES ARGILES
Hernández admetia que el projecte ha hagut de tenir en compte el «precedent» dels túnels i el viaducte del TAV a la mateixa zona, on l'Estat s'ha hagut de gastar 130 milions d'euros més per reforçar-los davant l'acció de les anomenades argiles expansives. «És un material que tendeix a expandir-se quan hi entra aigua, i hi haurem d'aplicar un tractament específic, ja inclòs en el projecte, perquè no s'hidratin», explicava el tècnic. A més, tal com recordava la subdelegada, Teresa Pallarès, també «s'ha estat en contacte amb el territori per minimitzar l'impacte ambiental», ja que hi ha hagut moltes protestes tant des de Valls com des de Montblanc.

AL MORELL, CAP RETARD
Fa un any ja havien començat les obres entre Tarragona i el Morell, i a l'abril del 2008 ho van fer al tram fins a Valls, ambdós amb un termini d'execució de 36 mesos. Tot i que Hernández admetia que «al principi es van trobar problemes» –sobretot al primer sector, on no comptaven topar-se amb la mina dels Tarragonins–, ahir explicava: «Les obres es van desencallant racionalment, i pensem que compliran els terminis.»


 NOTÍCIES RELACIONADES

>I la variant de l'Aldea, també aquest mes

>Les obres del túnel del coll de Lilla s'iniciaran la setmana vinent

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.