| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 8 d'agost de 2020


dijous, 5 de febrer de 2009
>

Adif invertirà 11,5 milions en el tram del TAV entre Riells i Massanes per millorar la integració mediambiental

Construirà dues canalitzacions fluvials i un ecoducte per al pas de la fauna

J. COLOMER.
Adif invertirà 11.508.949,58 euros en actuacions complementàries al tram del tren d'alta velocitat entre Riells i Massanes per millorar-ne la integració mediambiental. Les principals actuacions són l'execució de dues canalitzacions i d'un ecoducte per al pas de la fauna. El tram Riells-Massanes de la línia d'alta velocitat té una longitud de 9 quilòmetres i discorre pels municipis de Sant Celoni (Vallès Oriental), Riells i Viabrea, Sant Feliu de Buixalleu, Hostalric i Massanes.


Els principals treballs que es duran a terme consistiran en la construcció d'un ecoducte per garantir el pas de la fauna i dues canalitzacions fluvials, a més de la instal·lació de pantalles acústiques en una longitud total de quatre-cents metres, entre d'altres actuacions.

La primera canalització fluvial es farà a la riera de Sant Llop, mitjançant l'execució d'una secció rectangular de formigó armat de dimensions interiors de 8x2,7 metres que permetrà el pas d'un cabal de 55,3 metres cúbics per segon. La longitud total serà de 246,40 metres i el creuament per sota de la carretera GIV-5223 i un camí es resoldrà gràcies a la construcció de dos caixons d'idèntiques dimensions a la canalització principal. La segona canalització tindrà una longitud de 488,7 metres i afectarà una riera que discorrerà des de la traça de la línia d'alta velocitat fins a la desembocadura al riu Tordera, travessant per sota la C-35.

Paral·lelament a aquestes canalitzacions, s'executarà un ecoducte per al pas de la fauna sobre la nova infraestructura, per garantir la permeabilitat faunística entre el corredor del Montseny i el riu Tordera. La seva estructura estarà formada per un fals túnel de 13,7 metres d'ample i un gàlib de 8,2 metres.

Altres actuacions complementàries consistiran en la construcció de pantalles acústiques en dos trams, de 198 i 202 metres. També s'instal·larà una barrera antivandàlica per separar la infraestructura de l'apartador tècnic de trens de la línia d'alta velocitat de la línia d'ample convencional Barcelona-Portbou.

Aquests treballs es complementaran amb la millora d'accessos, drenatges, senyalitzacions, paviments i serveis.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Milloraran la travessera d'Anglès

>Quart rebutja entrar a la variant

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.