| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 17 de febrer de 2019


dimarts, 27 de gener de 2009
>

Administració i sector privat prioritzen la inversió en carreteres a l'Ebre

L'estudi de l'economista Germà Bel constata que l'activitat industrial està diversificada al territori

LURDES MORESO. Tortosa
Els agents econòmics de les Terres de l'Ebre situen en primer lloc la inversió en carreteres per promoure el territori, una prioritat amb què coincideix plenament el sector públic. Aquesta és una de les principals conclusions de l'estudi de perspectives econòmiques de l'Ebre que durant el darrer any ha realitzat un equip dirigit per l'economista Germà Bel, catedràtic de la Universitat de Barcelona. L'estudi constata que l'activitat industrial està molt diversifica a les comarques de l'Ebre, per la qual cosa Bel sosté que l'impacte de la crisi econòmica serà menor que en altres llocs del país. El pes de la indústria al PIB de l'Ebre és del 33,8%.


+ Bel i Salvadó van presentar l'estudi als agents socioeconòmics de l'Ebre. Foto: L.M.

«Hi ha consens entre el sector públic i el privat a l'hora de prioritzar inversions: calen carreteres i ferrocarril convencional; no s'ha de fer gaire cas ni a l'aeroport ni al TAV perquè això són les Terres de l'Ebre no un territori central», va dir Bel. Aquestes dades s'han aconseguit a través d'un joc de simulació de despesa en polítiques públiques proposat pels autors de l'estudi als prop de 200 enquestats. En aquest sentit, les polítiques relatives a mobilitat i comunicacions reben la meitat de la inversió tant en els casos del sector privat com del públic. En el cas del ferrocarril, les mercaderies és el segment més prioritzat pel sector privat, mentre que els serveis regionals són els preferits del sector públic. Pel que fa a la inversió en ports per a mercaderies (una de les grans apostes del pla territorial de les Terres de l'Ebre) rep una assignació relativament baixa, un 4% del total tot i que supera lleugerament el tren d'alta velocitat. Per bé que el pla territorial inclou un aeroport a Roquetes, la inversió en oferta aèria per part dels enquestats no arriba al 3% del total. A més de les mancances infraestructurals, l'estudi posa de manifest que hi ha altres aspectes que també són força importants per a l'activitat econòmica, com és el nivell de formació o les àrees logístiques.



INDÚSTRIA DIVERSIFICADA
El delegat del govern a l'Ebre, Lluís Salvadó, va manifestar que l'estudi ha permès «trencar tòpics». «Tenim un major coneixement del que som, i no som ni un territori pobre ni amb poca indústria», va dir Salvadó. Així, el pes de la indústria al PIB de l'Ebre és del 33,8%, superior al de la indústria en el conjunt del país (24,9%). Una indústria que està molt diversificada i que, pel que fa a ocupació, la que genera més llocs de treball és l'agroindústria, al davant de l'energia i el moble.




Pes de la indústria al PIB de les Terres de l'Ebre - 33,8%, mol superior al que té a Catalunya, 24,9%

Treballadors industrials - Un 2,4% dels treballadors industrials del país treballen en establiments de l'Ebre. El mateix pes que té la població

Sectors industrials - 13.333 treballadors distribuïts en 22 sectors
- Quatre sectors aglutinen més del 55% dels treballadors industrials: alimentació, moble, producció i distribució d'energia i productes químics

Distribució per comarques - El Baix Ebre té un 40,5% dels treballadors industrials, seguida del Montsià amb un 32,2%, la Ribera d'Ebre amb un 21% i la Terra Alta amb un 6%

Població Terres de l'Ebre - 182.462 habitants, el 2,5% del país


 NOTÍCIES RELACIONADES

>El medi ambient

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.