L'aeròdrom de Palafolls és una instal·lació privada que fa anys que funciona i que està situada al costat de la carretera entre el municipi i Tordera, i s'hi desenvolupa activitat aèria des de principi dels anys noranta. Malgrat que encara no hi ha una confirmació absoluta que la Generalitat, a partir del nou pla, aprofitarà aquestes instal·lacions, el més probable és que en vulgui fer ús si s'aprova la viabilitat de la infraestructura. El pla d'aeroports preveu 7 aeròdroms nous, i el de Palafolls s'inclou amb altres que encara han de ser analitzats i que són al Priorat, Vallmoll, el Castell de Santa Maria, Tàrrega i Mollerussa.
Pel que fa a l'heliport previst a Mataró, des del Departament de Política Territorial i Obres Públiques mantenen que l'emplaçament definitiu encara s'ha de resoldre, tot i que ja hi ha una proposta ferma perquè se situï al port, inclosa en el pla d'ampliació d'aquest equipament. A tot Catalunya hi ha actualment una flota d'una vuitantena d'helicòpters distribuïts en 18 operadors, incloent-hi els institucionals, i 82 infraestructures heliportuàries. Tot i això, es preveu que l'any 2012 més d'un centenar d'helicòpters tindran la base d'operacions a Catalunya. El 70% realitzaran activitats d'interès social incendis, trasllats hospitalaris i el 30%, es dedicaran al turisme i la indústria. La infraestructura aèria prevista a la capital del Maresme encara no té adjudicada una definició concreta, però es preveu que s'incorpori a la xarxa bàsica integrada per heliports d'ús públic.
El nou pla aprovat ahir preveu la construcció d'onze aeroports i aeròdroms a Catalunya.
El govern també ha aprovat el projecte de llei d'aeroports i heliports, que crea l'ens públic Aeroports de Catalunya com a eina de gestió del govern per exercir les competències en matèria aeroportuària.