| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 2 de desembre de 2021


diumenge, 21 de desembre de 2008
>

Sindicats i treballadors del ferrocarril es concentren a Tarragona contra la privatització i la falta de personal

Denuncien que aquesta «precarietat» es tradueix en un mal servei per a l'usuari

M. LACÀRCEL. Tarragona
Una trentena de persones es van concentrar ahir davant de l'estació de trens de Tarragona per posar de manifest la seva contrarietat al fet que cada dia hi hagi menys treballadors en el servei ferroviari del Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre, i que uns quants serveis s'estiguin privatitzant. Segons la Confederació General del Treball (CGT) i el Sindicat Federal Ferroviari (SFF), aquestes mancances acaben repercutint directament en l'usuari, que «cada dia té menys servei ferroviari».


+ Uns quants assistents a la concentració d'ahir davant l'estació de Tarragona. Foto: M. MARTÍNEZ

«Un ferrocarril públic i social, segur i sostenible.» Aquest era el lema de les prop de trenta persones que es van concentrar a l'estació ferroviària de Tarragona, ahir al matí, per reclamar un servei del ferrocarril millor, i el final de la privatització d'uns quants serveis que fins ara oferien Adif i Renfe, així com que es posés solució a la falta de personal a les estacions del Camp i de l'Ebre.

El portaveu de la CGT, Joan Ramon Ferrandis, es queixava: «Fa 10 anys, el 1998, a tota la demarcació treballàvem un total de més de 800 treballadors entre Adif i Renfe. Ara, aquesta quantitat s'ha reduït molt, i només som 550 treballadors. A aquesta falta de personal, també cal sumar-hi que en aquests darrers anys s'han tancat unes quantes estacions i d'altres han disminuït els serveis.» I hi afegia: «Aquesta situació acaba afectant la mobilitat dels ciutadans del Camp, que es troben amb un servei deficitari.» En concret, Ferrandis reivindicava que la privatització de serveis no ajuda a millorar la qualitat del servei, sinó que l'empitjora, i posava com a exemples la privatització, el 25 de novembre passat, de la venda de bitllets a Tarragona i també des fa un any de l'oficina d'atenció al públic també a la capital de la demarcació.



LA COMPETÈNCIA DEL TAV
A més, Ferrandis també posava de manifest la precarietat d'unes quantes estacions, com ara la de Riudecanyes i les Borges del Camp, que «no tenen enllumenat elèctric, ni sales d'espera, ni lavabos per als usuaris». La CGT atribueix, en part, aquesta mala situació a l'aparició del tren d'alta velocitat al Camp, ja que molts dels trens que abans passaven per Tarragona s'han traslladat a l'estació del TAV de la Secuita. «Quatre trens de llarga distància que unien el nord de l'Estat amb Tarragona ja s'han traslladat a l'estació del TAV. I quan entri en funcionament l'estació propera a l'aeroport de Reus també es desviaran els trens de llarga distància que van cap a València i el sud de l'Estat a aquesta estació, amb la qual cosa la de la ciutat de Tarragona quedarà com un nucli molt reduït».

Els sindicats consideren que aquestes accions s'estan portant a terme perquè els dos serveis no es facin la competència, i que els usuaris vagin directament a la Secuita. «És veritat que els trens d'alta velocitat són molt més ràpids, però també són més cars; i a més, si tenim en compte el temps que perden els usuaris per anar fins a l'estació del TAV, ja no surt tant a compte», matisava Ferrandis.



EL PLA TERRITORIAL
Els manifestants d'ahir també reclamaven que es tornés a obrir la línia de Reus a Roda de Berà, però no per a mercaderies, com marca el pla territorial del Camp de Tarragona, sinó per a viatgers, per aconseguir així una mobilitat interna del Camp molt més fluïda. El col·lectiu afectat ja va presentar totes aquestes reivindicacions en forma d'al·legació al pla territorial del Camp de Tarragona.


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.