| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 17 d'abril de 2021


dimecres, 17 de desembre de 2008
>

El desdoblament de la C-260 es vol fer per Vilatenim i s'hauran d'enderrocar nou cases

La Generalitat ha descartat fer la variant pel Manol i ha recuperat l'antic projecte de desdoblar la carretera pel traçat actual

JOSEP PUIGBERT. Figueres
La Generalitat ha recuperat l'antic projecte de desdoblar el tram que falta de la C-260, el que correspon en el terme de Figueres, mantenint el traçat actual, i això suposarà haver d'enderrocar vuit o nou habitatges o locals comercials. En un principi s'ha descartat l'opció que s'havia plantejat en els darrers anys, que era desviar el traçat desdoblat pel Manol o pel terme del Far i crear un altre enllaç al cinturó de ronda. Ara el projecte inclou la construcció d'un carril més en cada sentit i un vial de serveis, en els gairebé 1.000 metres que hi ha entre el giratori de l'Estadi i l'accés al cinturó de ronda. En aquest punt també es preveu fer un giratori a doble nivell que millori els accessos actuals. L'alcalde de Figueres, Santi Vila, ja ha fet la primera reunió amb els veïns.


 Foto: J.P.

+ El tram de la C-260 que serà desdoblat i algunes de les cases afectades. Foto: J.P.

La C-260 de Figueres a Roses és una autovia en tot el recorregut exceptuant el quilòmetre que és en el terme municipal de la capital de la comarca i que és el punt on s'enllaça amb el cinturó de ronda. Això el converteix en un coll d'ampolla, especialment els mesos d'estiu, quan les cues arriben fins al giratori de la variant de Vila-sacra. Fins ara l'opció que plantejava la Generalitat, i de la qual es va encarregar un estufi informatiu l'estiu del 2006, era fer una variant de quatre carrils que resseguís els marges del Manol i que anés a trobar el cinturó de ronda amb un altre enllaç al terme del Far. Aquesta opció, però, ha topat amb l'Agència Catalana de l'Aigua i l'Ajuntament de Figueres, que té uns altres plans per a les ribes del Manol. Una segona opció era travessar el Manol amb un pont i que la variant transcorregués pel terme del Far, possibilitat que ha estat rebutjada frontalment per l'Ajuntament d'aquest municipi. Per tant, la Generalitat ha recuperat el projecte d'acabar el desdoblament de la carretera mantenint-ne el traçat actual, que travessa una filera de cases i negocis situats a banda i banda de Vilatenim. El desdoblament consistiria a fer dos carrils més, un en cada sentit, i un vial de serveis, a més d'un gran giratori a l'enllaç amb el cinturó de ronda que reordenaria els accessos actuals, que han quedat molt desfasats. Aquesta obra, però, tindria l'afectació directa en els habitatges i alguns negocis. Entre vuit i nou habitatges s'haurien d'enderrocar, i en altres casos s'hauria de fer retrocedir la línia de façana.



REUNIÓ AMB ELS VEÏNS


L'alcalde de Figueres, Santi Vila, va mantenir dimarts una primera reunió amb una quarantena de veïns per plantejar-los el contingut del projecte que ha presentat la direcció general de Carreteres de la Generalitat. L'alcalde va deixar clar que tot i ser un projecte important per a la mobilitat de la ciutat i la comarca, es tindria en compte la posició dels veïns. L'Ajuntament veu bé el projecte, però Vila va assegurar als afectats que es posarà al seu costat si consideren que els perjudicis són més grans que els avantatges. Es va acordar que es convocarà una altra trobada per després de les festes nadalenques amb assistència de representants de la Generalitat.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Els veïns ho veuen diferent de fa vint anys

>La Generalitat enllesteix els dos possibles traçats de la variant de les Preses amb les propostes locals

>Les obres de l'N-II entre Sils i Maçanet estaran aturades com a mínim un any més

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.