| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 22 de desembre de 2025


dijous, 27 de novembre de 2008
>

La variant de Llambilles passarà per l'oest del municipi i costarà 20,3 milions

La Generalitat treu l'estudi a informació pública i farà una rotonda a l'altura del polígon per agilitzar l'acció del semàfor

MONTSE BARRERA. Llambilles
La Generalitat ha posat a informació pública els estudis informatiu i d'impacte ambiental de la variant de Llambilles, en un traçat curt que enllaça pel nord amb la zona del veïnat d'Erols, circula per l'oest i torna a enllaçar amb la C-65 un cop passat el polígon, davant de Friselva. La Generalitat ha optat per aquesta variant curta, que l'alcalde, Josep Serra, ja va proposar l'any 2001, en contra del corredor que sortia del Mas Gri de Girona, passava per Fornells i Quart i acabava al nord de Cassà de la Selva, després de les divergències que va originar entre els ajuntaments afectats. L'alcalde de Llambilles qualifica el projecte, el qual suposa una inversió de 20,3 milions d'euros, de «bona notícia». Mentrestant, es construirà una rotonda a l'altura del polígon per agilitzar el trànsit.


La variant projectada passa per l'oest del nucli urbà i té una longitud de 3,3 quilòmetres, dels quals 2,7 corresponen al tram de variant en sentit estricte, i uns 600 metres corresponen a un tram de superposició amb la carretera actual, ja al terme de Quart, on es formaran calçades de servei.

La variant, que estarà formada per dos carrils de 3,5 m d'amplada i dos vorals d'1,5 m, tindrà l'enllaç nord al veïnat d'Erols i afecta el taller mecànic 4x4 i la casa que hi ha al darrere, Can Felip, des d'on es desvia travessant la riera del Corb, i dos cops el riu Bugantó, i acaba en un nou enllaç passat el polígon industrial, a l'altura dels magatzems Friselva. La variant passarà aproximadament a uns 200 m del Mas Muxó i Els Rosés. L'enllaç nord permet els moviments des del nord i cap al nord, del nucli de Llambilles cap a Quart, i de Quart cap al nucli de Llambilles. Aquest enllaç està format per un pas per sota el tronc i els ramals de connexió corresponents. Les connexions de l'enllaç es porten a terme mitjançant les calçades de servei previstes, no amb el tronc de la carretera. La via verda o carril bici, que quedarà afectat a la zona dels enllaços, quedarà protegida del tronc de la carretera amb una barrera de formigó i a l'altre costat tindrà una barana de fusta.

Ð'altra banda, i mentre s'espera la construcció de la variant, la Generalitat reordenarà la cruïlla amb la reducció dels moviments permesos en el semàfor i amb la construcció com a alternativa d'una rotonda a l'altura del polígon industrial. L'alcalde, content pel projecte després de set anys de reclamar-lo, diu que ara podran redactar el pla general.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Millora del revolt de Can Mascort

>Traurà trànsit a Fornells

>Accés a Montnegre

>Tramitació del POUM

>La reivindicació d'un segon eix transversal pel Ripollès porta al ple de Ripoll el debat sobre l'Alt Ter

>Gironins però pròxims a Vic

>Retard en les obres de l'accés nord

>El govern opta per un traçat curt i per l'oest per a la variant de Llambilles

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.