| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 24 de novembre de 2020


dimecres, 12 de novembre de 2008
>

Maresme. Mataró i Llavaneres reclamen junts un nou passeig marítim que els uneixi

Els dos ajuntaments veïns encarregaran un projecte d'urbanització a través d'un concurs d'idees

LL. MARTÍNEZ. Mataró Sant Andreu de Llavaneres
Sant Andreu de Llavaneres i Mataró han unit esforços per aconseguir la construcció d'un nou passeig marítim que enllaci a peu la façana marítima dels dos municipis. Actualment, hi ha un camí de sorra però és estret i en alguns trams no és practicable ni convida excessivament al passeig. Amb l'objectiu de tirar endavant la proposta, els dos ajuntaments veïns encarregaran la redacció d'un avantprojecte a través d'un concurs obert d'idees. Un primer pas per reclamar junts finançament i suport tant de la Generalitat com del Ministeri de Medi Ambient, que és qui hauria de donar el vistiplau al projecte d'obres.


+ El passeig marítim de Mataró, que es vol que tingui connexió amb Llavaneres. Foto: Q.P.

L'arranjament del passeig marítim que uneix Mataró i Llavaneres no és una idea nova. De fet, l'alcalde de la capital del Maresme, Joan Antoni Baron (PSC), ja va plantejar fa temps la necessitat de disposar d'un projecte, amb vista al futur, per urbanitzar el camí que arriba a Llavaneres i que molts veïns fan servir per fer esport. Aquesta proposta hauria de servir per culminar la façana marítima de Mataró, ja que la connexió amb Cabrera ja està plantejada amb la construcció de la zona del Rengle, però també amb l'ampliació del port, en què ja preveu crear una platja a ponent de les instal·lacions portuàries.

La nova proposta dels ajuntaments mataroní i llavanerenc es va fer en una reunió amb el regidor d'Urbanisme de la capital, Ramon Bassas (PSC); la seva homòloga a Llavaneres, Sandra Carreras (CiU), i l'alcalde Bernat Graupera (CiU). La voluntat ara és treballar plegats i reclamar junts el finançament per fer l'obra i el suport de les dues administracions responsables, la Generalitat i el Ministeri de Medi Ambient.



MÉS ACORDS
La trobada institucional també va servir per apropar posicions respecte a la futura línia orbital de tren que unirà Vilanova i Mataró. Pel que fa al tram que va de la capital del Maresme fins a la capital del Vallès Oriental, la línia avançarà en paral·lel fins a la C-60 travessant en túnel la zona de Parpers i continuarà adjacent a la riera d'Argentona. Des d'aquest municipi i fins a Mataró, el tren passarà per sota de la C-60 i la C-32 per arribar a la nova estació que es preveu construir al parc Central. Des d'aquest punt el projecte indica que la línia envoltarà la ciutat per tornar a la costa. És precisament en aquest punt on Sant Andreu de Llavaneres voldria incloure's, per tal de poder treure també la línia ferroviària de la façana marítima i apropar-la més al nucli urbà del municipi, com es proposa en altres pobles maresmencs.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Maresme. La gestió dels cementiris

>Mataró i Llavaneres s'uneixen per reclamar un únic passeig marítim

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.