| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 28 de novembre de 2020


divendres, 31 d'octubre de 2008
>

Només el 2% dels treballadors del polígon Agro/Reus utilitzen el transport públic per anar a la feina

Crear un carril bici és una de les propostes per millorar la mobilitat de la zona

ESTHER VALCÁRCEL. Reus
Tot i que fa tres anys que un bus urbà es desplaça des del centre de la ciutat fins al polígon Agro/Reus, són pocs els treballadors d'aquesta zona industrial que l'utilitzen. Segons un estudi, de les persones que treballen a l'Agro/Reus només un 2% utilitzen el bus urbà i un 3% es desplacen amb el bus de l'empresa, mentre que la majoria prefereix agafar el cotxe. Davant d'això, les entitats que integren el projecte Gesmopoli han elaborat una sèrie de propostes per fomentar la mobilitat sostenible.


+ Es crearan itineraris segurs per a vianants. / Foto: EL PUNT

Crear una xarxa segura de carril bici i una altra per a vianants, així com implantar aparcaments de bicicletes a les empreses i realitzar campanyes informatives per fomentar l'ús del transport públic, són algunes de les propostes que els dies vinents es presentaran als treballadors del polígon Agro/Reus per potenciar la mobilitat sostenible d'aquesta zona industrial, l'única de la província de Tarragona escollida per portar a terme el projecte Gesmopoli, una iniciativa de la Diputació de Barcelona per fomentar la mobilitat sostenible als polígons de Catalunya. Només el 2% dels treballadors del polígon Agro/Reus utilitzen la línia 30 de bus urbà per anar a la feina. Aquesta és una de les dades de l'estudi de mobilitat que més evidencia la necessitat de fomentar la utilització del transport públic. L'estudi també diu que el 64% dels treballadors d'aquesta zona industrial es desplacen al polígon amb cotxe i el 4%, amb moto, mentre que un 19% hi van caminant, un 1% hi van en bicicleta, un 3%, en el bus de l'empresa i un 2% no té necessitat de desplaçar-se.

Promoure el cotxe compartit, millorar la senyalització i construir rotondes en els accessos al polígon són altres de les propostes que han sorgit després de realitzat l'estudi de mobilitat del polígon. Per portar a terme aquesta iniciativa s'ha escollit un gestor de mobilitat que serà la persona que estarà al polígon desenvolupant els objectius proposats. «Els dies vinents informarem els treballadors de la zona i segons els seus criteris posarem en marxa les diferents propostes», explicava ahir Ignacio Irazoqui, el gestor de mobilitat d'Agro/Reus. L'Ajuntament i la Cambra de Comerç de Reus, així com representants de la Diputació de Barcelona i de diverses entitats que integren el pla de mobilitat d'aquesta zona industrial, es van reunir ahir per parlar sobre aquest projecte. Tant l'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, com el president de la Cambra de Reus, Isaac Sanromà, van assegurar que la intenció és exportar aquest projecte a altres polígons de la ciutat, com ara al futur Tecnoparc. L'Agro/Reus és un dels sis polígons catalans que s'han escollit per portar-hi a terme el projecte Gesmopoli, que té un pressupost d'1.400.000 euros, la meitat dels quals estan finançats pel programa Life de la Unió Europea i la resta, per les diverses entitats que en formen part, liderades per la Diputació de Barcelona.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.