Amb aquest escenari, el consistori salouenc ha al·legat al pla territorial parcial del Camp que el tram ferroviari que teòricament ha de comunicar Vila-seca i Salou es concreti més i, per tant, s'agilitzi la tramitació, ja que la planificació aprovada pel govern només ho considera un «traçat en estudi». D'aquesta manera, el consistori vol garantir una connexió ferroviària amb Tarragona i Barcelona, i el pas d'un hipotètic servei de rodalies del Camp per la ciutat.
Malgrat això, els dubtes per als salouencs sorgeixen amb relació al lapse de temps que passarà entre la desaparició de l'actual corredor del mediterrani (prevista per d'aquí a quatre o cinc anys, segons ha comunicat el Ministeri de Foment a l'Ajuntament) i l'entrada en funcionament del Tramcamp. «No pot ser que hi hagi un espai sense tren ni tramvia lleuger. Caldrà buscar un sistema de comunicació alternatiu, però el servei des del centre del municipi ha de quedar unit d'alguna manera», creu l'alcalde de Salou, Antoni Banyeres.
De fet, des del consistori es recorda l'important flux de passatgers que genera l'actual estació, a prop de la zona de platja, i que és especialment multitudinària durant la temporada turística. Un altre dels problemes que es planteja l'executiu local és com serà capaç d'absorbir tots aquests viatgers l'estació del nord, més allunyada del centre. «Caldrà que hi hagi un Tramcamp que funcioni com ha de funcionar», va ressaltar el primer tinent d'alcalde, Salvador Pellicé.