La proposta plantejada aquesta setmana per l'Institut Metropolità del Taxi (IMET) és una antiga reivindicació del sector que totes les associacions del taxi de Barcelona s'han atribuït. El secretari de la Federació Catalana del Taxi, Josep Maria Goñi, va explicar que fa uns dies van entregar a l'IMET un document en què una de les iniciatives que plantejaven era justament aquesta proposta. «Estem molt satisfets que finalment s'hagi aprovat i estem totalment convençuts que la prova pilot es durà a terme», va comentar Goñi. L'IMET planteja que la primera prova es faci al xamfrà format entre el carrer Aragó i Aribau i entre el carrer Aragó i el passeig de Sant Joan. El portaveu del Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC), Luis Berbel, va explicar que la intenció és que més endavant s'ampliï la iniciativa a cinc o sis cruïlles més del districte. «Les parades s'instal·larien al xamfrà mort, que és la cantonada on no giren els vehicles i on els taxis no molestarien», va aclarir el membre de l'STAC. Segons les associacions de taxistes, la proposta presentada aquesta setmana a la regidora de Prevenció, Mobilitat i Seguretat de l'Ajuntament, Assumpta Escarp, té principalment l'objectiu d'acostumar l'usuari a anar a les parades de taxi quan vulgui fer ús del servei. A més, també «facilitarem l'accés d'aquest servei a l'usuari», va especificar el portaveu del Grup de Taxistes Independents, Josep Maria Soto, que va admetre que, ara fa dos anys, ja va plantejar aquesta proposta a l'IMET.
3.000 TAXIS MENYS
Per altra banda, STAC va comentar que posant només dos cotxes a les parades, que se situarien cada dues cruïlles de l'Eixample, s'evitaria també que hi haguessin 3.000 cotxes diaris circulant de buit per la ciutat i, que com a conseqüència, això faria que el trànsit a la llarga fos més fluid. D'aquesta manera no hi hauria taxis circulant amb el llum verd pels carrers de Barcelona, ja que s'estarien a la parada esperant els clients tal com passa, afirmen, a la majoria de ciutats d'Europa. Però els taxistes reconeixen que, a més, un dels motius pels quals donen suport a aquesta iniciativa és perquè els permetrà estalviar un 50% del combustible. «Hem de rendibilitzar els quilòmetres que fem», va explicar Berbel. Aquests treballadors estan totalment convençuts que la proposta acabarà tenint èxit, encara que «la regidora és qui té l'última paraula i qui haurà de decidir si és viable», va explicar el gerent de l'Institut Metropolità del Taxi (IMET), Miquel Àngel Martín, però admeten que perquè això sigui factible cal un «impuls mediàtic». Per l'STAC, el primer que s'ha de fer perquè funcioni la iniciativa és «informar l'usuari» de l'existència de les parades.