| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 19 d'octubre de 2018


dijous, 16 d'octubre de 2008
>

El baixador del tren perdut

Premià de Mar reclama l'estació de Can Pou després que el Congrés ignori per enèsim cop la partida que hi ha assignada. L'alcalde donarà suport a les mobilitzacions dels premianencs

la contra

ADELA GENÍS.

Premià de Mar és una ciutat que històricament té mala sort amb els grans projectes que té entre mans. Va passar amb la construcció de la nova plaça de la Sardana, que va trigar molts anys a acabar-se perquè l'empresa va fer fallida. Ha passat amb el port esportiu, que es va començar l'any 1991 i encara avui ha de veure la llum al final del túnel. L'altra pedra a la sabata dels diferents govern que han anat passant per l'ajuntament de Premià de Mar és el baixador de Renfe, al barri de Can Pou Camp de Mar. Mentre que Cabrera i Vilassar de Mar fa més de cinc anys que gaudeix d'un baixador que dóna servei a la zona nord del municipi i al barri del Pla de l'Avellà de Cabrera, Premià de Mar té en el seu lloc una construcció bruta i deixada que mai s'ha fet servir com a estació. Quan es va inaugurar la nova estació de tren es va vendre que la línia del Maresme s'havia de convertir en un nou metro: amb més estacions i més freqüència de combois. Però a l'hora de la veritat, els premianencs han vist que l'estació que es va construir a principis dels seixanta del segle passat continua sense tenir un ús definit i amb l'agreujant que els dos pobles veïns tenen dues estacions cada un.

Premià de Mar arriba gairebé als 30.000 habitants i el nou baixador hauria de servir per als usuaris que viuen a llevant del municipi. A més, també podria servir per als veïns del barri de Santa Anna, a Premià de Dalt. Ni el diputat Josep Sánchez Llibre, que s'havia erigit en un dels artífexs de la consecució del baixador de Vilassar de Mar i Cabrera, ha pogut posar fi a la maledicció del de Premià. La indignació encara és més gran perquè es dóna la circumstància que per al pressupost de l'Estat del 2008, hi ha una partida destinada de 750.000 euros. Però la realitat és que som a mitjan octubre i que les obres de Renfe a la segona ciutat del Maresme brillen per la seva absència.

En vista d'aquesta situació, l'alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch (CiU), ha enviat una carta a Madrid per queixar-se de la deixadesa de Renfe i de les promeses incomplertes. Concretament, s'ha adreçat a la secretària d'estat per les infraestructures, Josefina Cruz, i li ha demanat alguna resposta a les peticions que han fet en bloc els polítics de Premià de Mar. I és que una delegació de regidors de totes les forces municipals es va desplaçar fins a Madrid el juliol del 2007 per reclamar que el baixador es posés en servei d'una vegada. Però el caos que va patir la companyia ferroviària l'any passat va impossibilitar que es donés cap resposta. Un any després, Buch torna a demanar explicacions i es mostra molt crític amb les formes de Renfe. «Vista la situació i la seva poca paraula, li indico que si d'aquí a un mes no hi ha resposta seva no tindrem més remei que entendre que tenen nul·la voluntat cap a la nostra ciutat», diu l'alcalde. «Donarem suport a les accions que la societat civil engegui per tal de reclamar el baixador», continua l'escrit. «Amb actituds com les de vostès entenc perfectament el descrèdit de la política», hi afegeix.

El govern de Premià de Mar espera que aquesta missiva serveixi per donar un toc d'atenció a Madrid perquè compleixi amb els seus compromisos. Mentrestant, el baixador de Can Pou continuarà veient com els trens segueixen passant de llarg any rere any.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.