| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 18 d'agost de 2019


divendres, 26 de setembre de 2008
>

L'escassetat de vols directes i els tràmits del visat frenen el turisme asiàtic

Els experts aposten per adaptar el producte i definir millor la imatge per atreure visitants d'Àsia

MIQUEL A. LUQUE. Barcelona
Dels 462 milions de turistes que va rebre Europa, 19,2 milions eren asiàtics. A l'Estat espanyol, un 3% dels visitants procedien d'Àsia –sobretot del Japó, amb 360.000 persones, una xifra que a Barcelona representa fins al 6,3%. El creixement de la Xina i l'Índia ofereix una oportunitat per captar els ciutadans de classe mitjana interessats a viatjar. Aquest potencial, però, pot quedar truncat per l'escassetat de vols directes i les dificultats en la tramitació dels visats. En el I Congrés Internacional sobre Turisme Asiàtic, que va reunir 350 experts a Barcelona, es va analitzar de quina manera es poden atreure visitants d'aquest continent.


+ Els ponents de la segona taula del I Congrés Internacional sobre Turisme Asiàtic, ahir al Caixa Fòrum. Foto: QUIM PUIG

La dependència del transport aeri dels turistes asiàtics és absoluta. Els que volen visitar Catalunya, però, han de fer viatges organitzats, cars i massa llargs –amb escales–. La raó és que només hi ha un vol intercontinental directe entre Catalunya i Àsia, el de Singapore Airlines, i dues connexions directes més de l'aeroport de Barajas i la Xina.

La falta d'agilitat en la tramitació dels visats és un altre problema. El director general de Turespaña, Antoni Bernabé; el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, i l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, van coincidir que cal una «millora evident» perquè els consolats deixin d'actuar com a «colls d'ampolla». Per solucionar-ho, el director general de Turisme de Catalunya, Ignasi de Delàs, va proposar que es concedeixin multivisats i que una empresa ajudi els consolats en la tramitació.

Segons els experts, encara queda molt camí per recórrer. La imatge de l'Estat està poc definida, ja que encara se'l relaciona amb els toros i el flamenc. El director de Promoció de Turisme de Barcelona, Josep Anton Rojas, va defensar, però, que els asiàtics coneixen la singularitat de Barcelona, que s'identifica sovint amb el Barça i els Jocs Olímpics del 1992.

Per atreure el turisme asiàtic, doncs, cal adaptar el producte i impulsar ofertes alternatives al turisme de ciutat com ara l'esportiu i de natura. Això sí, a l'hora de tractar aquest tipus de visitants és necessari corregir errors freqüents com ara «ficar-los tots al mateix sac».

El Japó és el primer emissor de turisme asiàtic i del Pacífic a l'Estat, amb uns 360.000 turistes, seguit de la Xina, l'Índia, Tailàndia i Austràlia, amb uns 60.000 o 70.000 turistes l'any, i de Singapur, les Filipines i Indonèsia, amb 20.000 o 30.000 turistes.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>400 empresaris xinesos i europeus a Barcelona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.