| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 28 de novembre de 2020


dimecres, 30 de juliol de 2008
>

Una necessitat



MARTA POMBO, MEMBRE DE BICIBAIX, SANT BOI DE LLOBREGAT (BAIX LLOBREGAT)..
Fer compatibles el Bicing de Barcelona amb el que es vol implantar a l'Hospitalet i al Baix Llobregat l'any vinent sembla prou lògic a primera vista. Un sistema de bicicletes públiques és necessari per a curts desplaçaments interurbans diaris; només depèn de com s'implanti. El Bicing de Barcelona té molt èxit i avantatges però també problemes de seguretat per als vianants i ciclistes. La mala implantació del Bicing està potenciant que els ciclistes circulin indiscriminadament per les voreres. El motiu: l'Ajuntament de Barcelona no ha fet prou segurs els carrers que els ciclistes han de compartir amb els cotxes limitant la velocitat dels últims a 20, màxim 30 km, carrils bici segurs, etc. El resultat: els ciclistes incívics es fan amos de la ciutat i posen en perill la seguretat dels vianants i deixen malament la resta del col·lectiu ciclista. El pobre vianant és qui en pateix més les conseqüències. Tota millora per a la bicicleta no ha de ser mai un perjudici per als vianants. S'ha de comptar amb els comerciants de bicicletes i contribuir a fer que tot municipi sigui més segur i reduir l'abús que es fa actualment del cotxe. Aquest abús és el responsable de molts accidents, alguns de mortals, i de malalties respiratòries. Qui de nosaltres vol veure com el seu fill o filla ha estat atropellat per un boig que circulava a 80 km per ciutat? Ja és hora de fer la feina ben feta!

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.