| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 19 d'octubre de 2019


dijous, 24 de juliol de 2008
>

L'hostatge i el valor afegit



JOSEP M. RAMÍREZ. LLORET DE MAR (SELVA)..

El món està canviant molt de pressa. Les històriques empreses familiars es varen convertir en grans empreses nacionals que, amb els anys, esdevingueren petites empreses internacionals que, amb els anys, es fusionaren amb altres empreses internacionals per crear empreses multinacionals que, amb el temps, foren adquirides per grans multinacionals totpoderoses... Els seus dirigents, amb carrera i molts màsters d'especialització als EUA, han portat el sistema de gestionar les empreses al model extrem de la despersonalització i fredor empresarial gràcies al millor fil conductor que es podria arribar a imaginar: internet. Que bé que els ha anat internet (i la telefonia mòbil). No hi ha cares, ni persones, ni despatxos... només números de telèfon i veus de contestadors.

Les empreses de gestió, registre i hosting o hostatge de dominis web són totes (no n'he trobat cap de diferent) uns castells magnífics (els data centers), fortificats (amb antispam o filtres antiinundació i opcions predefinides), amb unes finestretes molt mones (els seus portals d'accés)... una pila de propostes atractives (contractes i modalitats diverses)... però no hi ha mai cap persona viva. He volgut conèixer en persona algú d'aquestes empreses i m'he trobat amb adreces de locals tancats i amb telefonistes que diuen que no tenen despatx d'atenció al públic... que tot s'ha de fer via internet. El més fotut és que he contactat amb empreses catalanes, algunes situades a pocs quilòmetres del meu poble, pensant que, potser, algun comercial seu es podria desplaçar per fer-me una visita... Doncs, no, tot per internet! Aleshores, per molt que jo vulgui donar feina a empreses catalanes, que m'expliquin quina és la diferència de contractar una empresa dels EUA o del Perú o de Logronyo si les prestacions tècniques són similars (o millors) que les de les empreses catalanes?

L'idioma? Sí, alguns portals d'aquestes empreses et donen l'opció idiomàtica catalana però només en les pàgines comercials... les tarifes i les explicacions tècniques acostumen a derivar al castellà (ja sabeu, el català no té prou lèxic per als tecnicismes i si no l'usem mai encara en tindrà menys en el futur). Però l'idioma és un argument suficient en aquest cas?

Catalanisme a part, penso que aquestes empreses catalanes de la «modernor» haurien de pensar-s'ho millor. El seu valor afegit ha de ser la proximitat als usuaris, el seu tracte més pedagògic (molta gent que no sap què és una IP o un compte POP) i la seva qualitat professional avalada pel fet de tenir una direcció catalana (un estil de gestionar que hauríem de modelar ràpidament). Potser haurem de començar a deixar de banda unes quantes d'aquestes empreses llunyanes i impersonals que tenim al costat de casa.


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.