| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 21 d'octubre de 2018


dijous, 17 de juliol de 2008
>

El govern obrirà el 2011 a Montblanc un centre intermodal d'activitats logístiques

L'empresa pública de la Generalitat Cimalsa invertirà 40 milions d'euros per urbanitzar 70 hectàrees als Plans de Jori

N. ROCA. Montblanc
Montblanc absorbirà un dels tres centres intermodals d'activitats logístiques que promou l'empresa pública de la Generalitat Cimalsa al Camp de Tarragona. L'àmbit de la Romiguera, a tocar del polígon Plans de Jori de la capital de la Conca de Barberà, ha estat escollit per construir-hi unes instal·lacions que es desenvoluparan, en una primera fase, en una superfície de 70 hectàrees. En el projecte, a través del qual s'invertiran 40 milions d'euros, es preveu situar el centre al costat de l'AP-2 i s'inclou una terminal ferroviària de mercaderies. Està previst que les obres d'urbanització comencin el 2009, i les instal·lacions ja haurien de ser operatives el 2011. El centre es destinarà a la distribució nacional i internacional, i ahir es destacava la unitat d'opinió entre els sectors implicats.




+ A dalt, els terrenys on es construirà la terminal, a tocar de Frape Behr. A baix, la presentació del CIM Montblanc. Foto: N.R. J.F.

El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat i alhora president de Cimalsa, Manel Nadal, va ser ahir a Montblanc per donar a conèixer les característiques generals d'aquest recinte a representants municipals i també industrials de la comarca. El projecte del CIM Montblanc es veu com una oportunitat per millorar la competitivitat empresarial de la Conca de Barberà i d'esdevenir un referent a les comarques del Camp de Tarragona, entès com «un element de dinamització econòmica», segons Nadal, que alhora contribuirà a impulsar la creació d'ocupació. Tot i els recels que aixequen aquest tipus de projectes, el secretari es va afanyar a afirmar que «torna a ser el moment de la indústria i la logística», i va dir que «ha de ser una aposta clara de país» perquè «és un sector emergent» que obre «perspectives de futur en benefici de les empreses que ja hi són i que vindran»; a més, va afegir que el projecte és una «notícia positiva en un moment de situació econòmica difícil».



SITUACIÓ ESTRATÈGICA
El nou centre intermodal d'activitats logístiques tindrà inicialment unes 70 hectàrees de superfície, que s'encaixen al sector de la Romiguera –sobre el polígon industrial Plans de Jori, entre l'actual via del ferrocarril convencional i el tren d'alta velocitat–. Tot just ara s'han començat a definir les dimensions del centre, que no es descarta que sigui ampliable. Cimalsa invertirà prop de 40 milions d'euros en el projecte, que a més té una situació estratègica de luxe si es té en compte que l'àmbit està connectat amb corredors viaris com ara l'autopista AP-2; la futura autovia que enllaçarà Reus, Montblanc i Tàrrega; la futura autovia Tarragona-Montblanc-Lleida, i el corredor ferroviari que unirà l'Ebre, Barcelona, Lleida i Madrid.El centre també inclourà nous espais destinats a zones verdes i àrees enjardinades. A més, incorporarà tecnologia avançada per garantir la seguretat i vigilància de les instal·lacions.

DISTRIBUCIÓ INTERNACIONAL
El nou centre intermodal es destinarà a activitats logístiques, distribució nacional i internacional, i indústria neta; a més, també disposarà d'un espai reservat a l'oferta de serveis i equipaments per a les empreses com ara oficines, sales de reunions i formació, i establiments de restauració i hoteleria. Tot i que es van difondre alguns trets bàsics, Nadal no va poder concretar el nombre de naus que s'hi podrien arribar a construir ni, per tant, tampoc els llocs de treball que es generaran.

TREN DE MERCADERIES
A banda de la proximitat dels accessos, la nova instal·lació també tindrà una terminal ferroviària de mercaderies, que ha de permetre, d'altra banda, impulsar la importació i exportació de productes a escala nacional i internacional. El disseny de l'estació permetrà millorar la connexió en ferrocarril amb la resta de països europeus de les empreses instal·lades al territori. Tindrà uns 750 metres de llargada i enllaçarà amb la línia que uneix Barcelona i Tarragona amb Lleida, Saragossa i Madrid.

Ara ja s'estan accelerant els tràmits urbanístics per tal que les obres d'aquest nou recinte puguin començar a executar-se, segons el calendari que va desplegar Nadal, pensant en l'horitzó del 2009, i per tal que es pugui complir el compromís de tenir-lo operatiu a partir del 2011. Per tot això, el govern municipal ja està tramitant una modificació puntual del pla general.

Durant la presentació del projecte, el delegat del govern, Xavier Sabaté, va voler destacar la «unitat que es manifesta» en tots els sectors per a la construcció d'aquesta central intermodal, que esdevindrà la cinquena, darrere del CIM Vallès, el CIM Lleida, el CIM la Selva i Logis Penedès.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Pla estratègic de Cimalsa 2008-2011

>Reivindiquen la millora dels enllaços

>«Seria bo un aeròdrom per a mercaderies»

>«Amb el Logis Penedès, han d'escoltar el territori»

>«No podem hipotecar el patrimoni natural»

>Reflexions locals per a estratègies globals

>La segona fase de la CIM El Camp estarà enllestida l'any 2010

>A Aragó, la més gran

>Invertiran 40 milions en un polígon logístic de 70 hectàrees a Montblanc

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.