| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 23 d'octubre de 2018


dimarts, 8 de juliol de 2008
>

La nova autovia de la C-14 trasllada el col·lapse a Alcover, i fins a Montblanc

Els primers diumenges d'estiu s'han reproduït cues de fins a 20 quilòmetres per tornar de la costa

ÒSCAR PALAU. Alcover
Es veia a venir. L'entrada en servei fa unes setmanes del desdoblament de la C-14 entre la variant de Reus i Alcover ha millorat notablement la fluïdesa de les connexions entre la costa i l'interior, però no ha acabat amb els embussos que, des de fa anys, es produeixen cada cap de setmana d'estiu en aquest corredor. Tal com s'ha comprovat els primers diumenges que ha funcionat, la nova autovia no ha fet més que traslladar el col·lapse de tornada fins i tot a l'altura de la Selva, força abans d'Alcover, on els dos carrils es tornen únic. Els 15 quilòmetres d'aquí fins a Montblanc, on el trànsit ja es reparteix, tampoc s'han salvat de les retencions.


+ La C-14, amb cua diumenge a la sortida d'Alcover en direcció a Montblanc. Foto: D. BALAGUER

L'augment del trànsit durant l'estiu, quan la Costa Daurada s'omple de turistes de Lleida, d'Aragó o del País Basc, fa que s'hagin produït cues des de fa anys en tot aquest corredor, sobretot al tram final des de Montblanc, on s'ajunten diverses grans vies procedents de l'interior. Els caps de setmana, l'arribada sol ser escalonada, però no en la tornada, el diumenge a partir de primera hora de la tarda, com s'ha tornat a fer palès en les últimes setmanes, amb cues de fins a 20 quilòmetres entre la Selva i Montblanc, malgrat la millora que havia de comportar la nova autovia. «Érem conscients que hi podia haver un problema, perquè hi ha puntes de trànsit molt importants diumenge a la tarda, i fent l'autovia encara n'hi ha més», admetia ahir el director al Camp del Departament de Política Territorial, Joaquim Margalef. Tot i això, defensa que «si es mira uns quants estius enrere, s'ha millorat molt», amb obres com les variants de Montblanc i Reus (vegeu la fitxa).



NO A L'AUTOVIA PER LA RIBA
A curt termini, en tot cas, no s'entreveu una alternativa a les cues, que com a mal menor és agafar l'N-240 o fins i tot anar a buscar l'autopista AP-2 al Vendrell. CiU ha tornat a demanar recentment que l'autovia de la C-14 s'allargui fins a Montblanc perquè s'acabi el problema, però el govern en principi ho descarta. «És molt difícil fer-la passar per l'estret de la Riba, on ja hi ha el riu, la carretera, el tren i la línia del TAV, que a més ja hi ha tingut problemes amb la morfologia del terreny», explica Margalef. L'opció del departament és connectar la C-14 amb la futura autovia de l'A-27 entre Tarragona i Montblanc, per la qual cosa pensa en la prolongació de 7 quilòmetres del desdoblament entre Alcover i Valls. «Quan Foment obri el túnel del coll de Lilla –en principi el 2012–, ja serem a Valls», assegura.




Juliol 2000 - El Ministeri de Foment inaugura la variant de l'N-240 a Montblanc

Abril 2001 - Estrena de l'enllaç entre la variant i la C-14 a Montblanc, a càrrec de la Generalitat (PTOP)

Agost 2003 - Posada en servei de la variant est de Reus, entre la T-11 i la C-14 (PTOP)

Abril 2005 - Connexió entre la variant est i la variant sud, oberta des del juliol del 2000 (Foment)

Juny 2008 - Estrena del desdoblament del tram de la C-14 entre la variant de Reus i Alcover

...I LES PREVISIONS - Autovia Tarragona - Montblanc, A-27. Inici d'obres: febrer 2008. Data final prevista: 2012
- Desdoblament de la C-37 entre Alcover i la variant de l'A-27 a Valls. El 2009 es pretén fer l'estudi informatiu, per tenir l'obra a punt abans de 2012


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Menys peatges a l'AP-7

>La nova autovia trasllada l'embut de la C-14 al tram entre Alcover i Montblanc

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.