| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 7 de juliol de 2020


dissabte, 5 de juliol de 2008
>

Penedès. Vilafranca casa el vi i el jazz

La segona edició del Vijazz referma l'aposta per una acció conjunta de promoció del Penedès

RAÜL MAIGÍ. Vilafranca del Penedès
«Ens ho hem començat a creure!», exclamava ahir a la tarda Joan Tarrada, president de l'Acadèmia Tastavins, en la inauguració de la segona edició del Vijazz Penedès. El conseller d'Agricultura de la Generalitat, Joaquim Llena, va tallar la cinta de protocol i va estrènyer la mà als productors de vi i cava de les aproximadament 44 marques que han estat presents a la rambla de Nostra Senyora de Vilafranca per promocionar el Penedès i el seu producte estel·lar a ritme de jazz. «Us felicito per aquest maridatge que uneix la vessant lúdica amb el treball diari de la terra», va dir Llena. La mostra confia superar els 25.000 visitants de l'any passat.


 Foto: R.M.

+ El conseller d'Agricultura, Joaquim Llena, ahir, amb Joan Tarrada, Marcel Esteve i Joan Aguado; a la dreta, la Brass Band, animant la inauguració. Foto: R.M.

Que el polític que inauguri el Vijazz sigui el conseller d'Agricultura ja diu molt del pa que es dóna aquest cap de setmana a Vilafranca. El negoci mana. I el Penedès, i més concretament el sector vitivinícola, ha trobat en el Vijazz un producte nou, atractiu i que, de retruc, genera efectes positius a tota la comarca. Sense que la música tingui un paper secundari, perquè el cartell és molt bo, el vessant comercial té una preponderància absoluta en aquest esdeveniment, perquè esdevé una porta per als productors locals de vi i cava per donar-se a conèixer a nous públics que puguin venir de fora del Penedès. «Heu fet d'alcavots per unir com a parella el vi i el jazz», deia ahir el conseller Llena, fent broma sobre la combinació de l'oferta del festival. Llena va qualificar el Vijazz d'idea «brillant i innovadora», però va fer èmfasi en l'objectiu de base: «És un intent més de donar a conèixer el territori i els cellers». La segona edició del festival, malgrat les pèrdues econòmiques de l'any passat i la resposta positiva del sector, denoten un cert optimisme de creure en aquest producte per difondre la marca Penedès sumant esforços. De fet, l'Acadèmia Tastavins, organitzadora de l'esdeveniment, ja treballa en la pròxima edició, segons va anunciar ahir el seu president, Joan Tarrada.

La presència de públic era discreta ahir a primera hora de la tarda en el moment de la inauguració, però els organitzadors esperen rebre milers de visitants durant el cap de setmana a la rambla de Nostra Senyora.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Penedès. Roy Hargrove, aquesta nit

>Vilafranca, a ritme de jazz.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.