| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 19 d'agost de 2019


dissabte, 17 de maig de 2008
>

Turistes processats

Un programa innovador permet a les oficines d'informació gestionar en temps real les dades sobre els visitants

R. ESTÉBAN. Besalú

+ Maria Fauró usant la nova pantalla tàctil a l'oficina de turisme de Besalú, aquesta setmana. Foto: R.E.

El personal que atén els quatre punts d'informació turística de Besalú acaba de jubilar el bolígraf i el paper com a eines per registrar les dades de les enquestes que es fan als forasters quan entren a les seves dependències: «D'on vénen? Què pensen visitar? On s'allotjaran? Quants dies pensen quedar-se?...». Com havien fet poc abans a Sant Antoni de Calonge, Sant Feliu de Guíxols o l'Estartit, els besaluencs, des de fa unes setmanes, utilitzen uns PDA i una pantalla tàctil que faciliten molt la feina de les cinc persones que atenen les oficines, agilitzen de manera espectacular la posterior recerca estadística i, finalment, donen al servei una imatge moderna.



EL VALOR DE LA INFORMACIÓ


Rere la tasca de cara al públic de les oficines de turisme, passa desapercebuda la feina de processar les dades sobre el foraster. Això últim té molta transcendència, perquè és a partir d'aquesta informació que es pot anar afinant l'oferta. Es tracta, per tant, de recollir i ordenar dades de manera que siguin útils posteriorment. És una feinada: l'any passat, a Besalú aquesta operació es va haver de fer cadascuna de les 105.000 vegades que algú va entrar en un punt d'informació. «Amb el canvi estalviem moltes hores, que ara podem destinar a atendre millor la gent, i, quan tenim força enquestes acumulades, podem treure conclusions de seguida», remarca la responsable de l'oficina, Maria Fauró.

Fins ara, les dades recollides a mà les anaven introduint una a una en el programa Excel. Des de fa uns dies, s'entren en un programa pensat expressament per a oficines d'aquesta mena –l'Otgest, desenvolupat per l'empresa catalana Gresely i Farré–, a partir del qual aquesta ingent informació queda llesta perquè esdevingui material estadístic. Al marge de l'ús intern, les estadístiques es lliuren també a entitats com ara Turisme Garrotxa, Turisme Catalunya o el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa perquè les processin juntament amb les xifres que els arriben d'altres punts. El mateix programa controla els estocs dels productes que se solen vendre en aquest tipus d'oficines, des dels fullets fins als llibres, passant per les camisetes.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.