| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 15 de novembre de 2019


divendres, 16 de maig de 2008
>

La Generalitat i els empresaris negocien crear un consorci per comprar Spanair

El govern i FemCat busquen un operador amb capacitat financera per adquirir l'aerolínia de SAS

EFE. Barcelona
La Generalitat i un grup d'empresaris catalans negocien la creació d'un consorci publicoprivat per licitar per Spanair. El president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, va explicar ahir que busquen un operador amb capacitat financera perquè adquireixi l'aerolínia de SAS. Durant la seva intervenció en el debat El repte del turisme a la Catalunya del segle XXI, Gaspart va afirmar que l'aeroport de Barcelona té una problema «greu» de «companyies aèries». A més, hi va afegir que «aquesta és l'última oportunitat de tenir una companyia pròpia a Catalunya» de la importància d'Spanair, que és la segona aerolínia que opera a l'Estat.


+ Joan Gaspart i el secretari de Comerç i Turisme, Emili Valdero, ahir al debat. Foto: EL PUNT

Gaspart va avançar que la Generalitat i un grup d'empresaris organitzats al voltant de la Fundació Privada d'Empresaris (FemCat), presidida per Joaquim Boixareu, conseller delegat d'Irestal Group, treballa per crear un consorci públic privat per licitar per Spanair. «Encara que lluitem amb Iberia, hem d'intentar-ho», va assegurar Gaspart.

Amb tot, el president de Turisme de Barcelona no va concretar quin tipus de suport prestaria la Generalitat en aquest consorci, que podria implicar aportar capital, prestar diners o ajudar a organitzar la licitació. Així, el govern i els empresaris busquen un operador, que podria ser una de les grans línies aèries internacionals, amb capacitat financera per participar al consorci i que aporti a més la seva experiència de gestió. Aquest operador podria ser Iberia, encara que sembla que a la companyia no l'interessa la iniciativa. «Encara que és una gran companyia, no ha apostat mai per Barcelona», va lamentar Gaspart.

Amb l'adquisició d'Spanair es pretén que hi hagi vols i no només pistes i per això, el Prat «necessita una companyia». Tanmateix, els empresaris i la Generalitat encara no han fet cap oferta en ferm per Spanair. El president de Turisme de Barcelona va advertir que s'està acabant el temps, «s'està arribant al límit i cal fer l'operació». Per Gaspart, el problema del Prat no és tenir la gestió de les terminals. «M'encantaria, però no és el més important», va indicar el president de Turisme de Barcelona, que va subratllar que l'important és el servei i els vols. En aquest sentit, va destacar que a l'aeroport de Barcelona es veuen «40 avions de 40 companyies diferents» i això no passa en altres aeroports, ja que el Prat és un conglomerat d'aerolínies de baix cost i companyies de segona, segons Gaspart, que va assenyalar que això «és un problema greu».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Una llarga llista de candidats

>Generalitat i empresaris volen comprar Spanair

>Generalitat i empresaris volen comprar Spanair

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.