| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 26 de setembre de 2020


dijous, 8 de maig de 2008
>

La Rioja continua liderant el consum de vi a Catalunya

El vi del Penedès, el més conegut

EVA POMARES. Barcelona
El 36% del vi de denominació d'origen que es beu a Catalunya és de la Rioja. En segon lloc, se situen les 11 DO catalanes, amb un 28%, segons un estudi presentat ahir per l'Incavi. Malgrat això, el 65% dels consumidors consideren que els vins catalans han evolucionat en positiu. El més conegut i begut és el de la DO Penedès.


Catalunya té onze denominacions d'origen vinícoles, la major proporció de l'Estat espanyol, i és una de les primeres productores europees. Precisament per això és un cas atípic quant a consum de vi, tal com ha remarcat el conseller d'Agricultura, Joaquim Llena: «El repte és conquerir el mercat de casa.» El vi de la DOQ Rioja, potser perquè darrera té una història més llarga com a segell de qualitat, continua sent el més valorat pels consumidors catalans, tot i l'enorme esforç del sector vitivinícola autòcton en els últims anys.

L'ampli estudi de l'Incavi evidencia que, almenys en coneixement, sí que s'està avançant: entre les cinc primeres DO esmentades, tres són del Principat. La més coneguda és la DO Penedès, seguida de Priorat i Empordà (vegeu gràfic), malgrat que a l'hora de beure, la DO Catalunya se situa la segona. Percentatges similars idèntics als dels grans prescriptors de vins, els restauradors i sommeliers. Tot i això, la DO Ribera del Duero supera en coneixement la DOQ Priorat, encara que la tarragonina és apreciada i cotitzada arreu del món.



RESTAURANTS ORGULLOSOS
Els restauradors escullen, en un 70%, els vins en funció que «siguin de qualitat i que els demani el client», majoritàriament persones d'entre 36 i 50 anys. Els restauradors afirmen sentir-se «orgullosos de recomanar un vi català amb DO», però opinen que al sector li cal més promoció a casa. Una afirmació amb la qual coincideixen les denominacions d'origen, algunes de les quals són tan petites que tenen escàs pressupost per fer campanyes potents. En aquest sentit, l'Incavi convocarà el mes vinent investigadors, sector vitivinícola i acadèmics perquè impulsin una reflexió («Debatdevi») sobre com millorar la imatge i el consum de vi català a Catalunya. La valoració de la producció autòctona fa anys i panys que els francesos, la gent de la Rioja i els castellans la tenen assumida.

L'estudi també detecta l'auge dels vins blancs. Després d'una dècada de moda dels negres, el 2007 el seu consum –situat en el 72,5% del total– es va estancar, mentre que el de vi blanc va créixer 5 punts fins al 19,2%.

Curiosament, tot i que el cava rosat s'ha tornat a posar de moda, el vi rosat en general va perdre un 1% de la seva ja modesta quota de mercat. Sigui com sigui, els catalans bevem un 50% menys de vi que fa vint anys, però segurament de millor qualitat.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El vi de La Rioja continua sent el més consumit a Catalunya

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.