L'ordenança de circulació de Calella datava del 2001 i havia quedat obsoleta. El regidor de Mobilitat, Jaume Palet (ERC), explica que la voluntat del govern ha estat consensuar al màxim un document «de ciutat» i que per aquest motiu es va treballar durant un mes amb reunions amb les diferents formacions polítiques. El resultat, segons Palet, és una ordenança «més acurada, pràctica i resolutòria». En aquest sentit, destaca la tipificació de situacions que fins ara no es recollien, com és el cas de dur la música del cotxe molt alta amb els vidres abaixats. «Creiem que hem d'actuar d'acord amb altres ordenances cíviques, com ara la del soroll, i disposem dels mitjans per evitar que superi els 30 decibels marcats com a màxim», assenyala el regidor. La sanció per aquest cas es considera greu i puja a 200 euros.
CÀRREGA I DESCÀRREGA
Altres aspectes recollits en la nova ordenança de circulació afecten les zones de càrrega i descàrrega que s'amplien dues hores i passen d'estar vigents fins a les 6 de la tarda a ser-ho fins a les 8 del vespre. «Però amb rellotge horari obligatori», precisa Palet. El document inclou apreciacions per garantir la vigència dels guals repartits per la ciutat o de regular el pas de bicicletes i monopatins per les zones de vianants. El regidor del PP, Josep Maria Vila, va argumentar el seu vot favorable perquè «ha estat un treball conjunt i consensuat». Vila va condicionar el seu vot durant el ple a la incorporació d'una modificació sobre l'articulat que contradeia el codi de circulació de l'Estat. A més, el popular va recordar que la llei establia que els senyals de trànsit amb text incorporat «han d'estar escrits obligatòriament en castellà i s'hi poden afegir les altres llengües». Vila va remarcar que la seva apreciació volia millorar la informació que es donava als usuaris «sobretot per la condició turística del municipi».
Per la seva banda, el grup de CiU va considerar que l'ordenança dibuixava una política erràtica i clarament recaptatòria, segons declaracions fetes per la regidora Irene López. López també va argumentar que la possibilitat d'anul·lar les denúncies per falta de tiquet de les zones blaves directament a les màquines expenedores «jurídicament està agafat amb pinces». Segons es va informar des del govern, quan entri en vigor la nova ordenança de circulació hi haurà un agent cívic encarregat d'explicar als ciutadans totes les modificacions. Un agent que ja estava previst en el pressupost del 2008.