Les línies urbanes de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) tenen una puntualitat que s'acosta al 100%, segons la memòria de la companyia ferroviària de l'any 2006. Tot i no tenir tancades les dades del 2007, des de FGC s'assegura que els percentatges no variaran substancialment, ja que fa anys que s'hi mantenen. Fa dos anys, la línia del Vallès va assolir una puntualitat del 98,42% i va arribar fins al 99% en els mesos de gener, abril, maig, agost, setembre i octubre. Pel que fa a la línia del Llobregat-Anoia es va assolir el 99,08% de mitjana.
LÍNIA AL LÍMIT
La línia del Vallès està al límit. A l'estació de plaça Catalunya, que és final de trajecte, hi arriben 30 trens a l'hora. Només es pot incrementar la freqüència de pas fent un túnel de maniobres, projecte que la Generalitat està estudiant. En canvi, per l'estació de plaça Catalunya de Renfe, una estació passant, només hi poden circular 22 trens cada 60 minuts. Algunes veus apunten que caldrà construir un nou túnel, a banda del previst per al TAV, per ampliar la freqüència de Rodalies i fer aquest servei més eficient. Altres, però, creuen que millorar l'actual oferta comporta invertir en electrificació, senyalització, gestió i comprar més trens, entre altres mesures. Aquestes inversions, asseguren els experts, permetrien que per l'estació de Renfe de Catalunya passessin fins a 30 trens.