| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 18 de juliol de 2019


dilluns, 3 de març de 2008
>

La configuració definitiva, encara en discussió



R.M.B. X.M.. Barcelona

Els avions s'enlairen majoritàriament per la tercera pista, amb l'objectiu d'evitar sobrevolar els nuclis habitats, des de l'octubre del 2006, després de dos anys de queixes veïnals i de negociacions entre els consistoris i Aena. Aquesta mesura, que alleuja l'impacte sobre Gavà i Castelldefels, no és, tanmateix, definitiva. En un principi es va condicionar a la posada en marxa de la terminal sud, prevista per a l'estiu vinent. Finalment, Aena ha acceptat prorrogar aquesta forma d'operar fins al 2013. La configuració definitiva més enllà d'aquesta data encara està en discussió. La diferència fonamental entre l'opció que defensa Aena, el gestor de l'aeroport, i els ajuntaments de l'entorn rau en el que s'anomena pistes segregades i pistes independents. Actualment s'opera amb pistes segregades: una s'utilitza perquè els avions s'enlairin i l'altra perquè aterrin, cosa que permet que els avions girin al mar i evitin sobrevolar les poblacions. Aena defensa que s'operi amb pistes independents: que una plataforma es faci servir de manera indistinta perquè les aeronaus s'enlairin i aterrin, cosa que impedeix el gir al mar i provocaria que el 100% dels avions passessin per sobre de Gavà i Castelldefels. Aena defensa aquesta opció perquè permetrà un nombre més elevat d'operacions per hora i per tant, més trànsit d'avions i passatgers. L'Ajuntament de Gavà li va presentar el juliol passat un estudi que demostrava que amb les pistes segregades, l'opció menys molesta, s'assegurava 80 operacions per hora, una quinzena més del que s'assoleix en l'actualitat. Amb aquesta opció l'aeroport absorbiria la demanda prevista fins al 2013. Fins aquest any, els ajuntaments esperen que Aena trobi una fórmula final menys agressiva amb l'entorn.

D'altra banda, Aena preveu que aquest estiu estigui acabada la construcció de la T-Sud. Ara per ara, diverses parts de la terminals ja tenen llestes el 90% de les obres i, a finals de març, per exemple, es preveu que s'hagi acabat l'accés viari a la terminal des de l'autovia. A finals de març també es preveu que es comencin les proves de funcionament dels 4.000 motors i els 25 quilòmetres de cintes de transport dels equipatges. Aquest gener ha començat la instal·lació de les 696 plaques solars que escalfaran part de l'aigua als braços nord i sud de la terminal. A la plataforma d'estacionament dels avions també s'han començat a instal·lar els braços d'embarcament, les passarel·les, després que ja se n'han construït 43 que hi donaran accés –a la terminal nord actual n'hi ha 30–.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El doble dels avions previstos inicialment superen el límit de soroll a Castelldefels

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.