| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 7 de desembre de 2021


dissabte, 16 de febrer de 2008
>

Ryanair rebrà 14 milions en tres anys a canvi d'ampliar el nombre de vols a Girona

El nou conveni, pendent de signar, inclou vint vols al dia més i cinc avions més amb base a l'aeroport

ROBERT CARMONA. Girona
La companyia aèria irlandesa Ryanair rebrà 13.945.000 euros entre el 2009 i el 2011 a canvi d'incrementar el nombre de vols i d'avions amb base a l'aeroport de Girona i de contraprestacions publicitàries. Així ho estableix el nou conveni que s'ha de signar entre Ryanair i l'Associació per a la Promoció i el Desenvolupament de les Comarques Gironines (Agi), de la qual formen part la Generalitat, la Diputació i la Cambra de Comerç de Girona. L'acord es fa sobre el compromís de l'aerolínia de baix cost que en els propers tres anys incrementarà les operacions en una vintena de vols diaris i que hi haurà cinc avions més amb base a Girona.


+ Un avió de Ryanair aterra a l'aeroport de Girona. Foto: MIQUEL RUIZ

L'assemblea general d'Agi ha d'aprovar dimecres vinent aquest conveni, que ja han anat aprovant en les darreres setmanes les institucions que formen part d'aquest organisme. El nou conveni suposa un increment d'1,75 milions d'euros anuals, sobre la base de 350.000 euros d'increment per cada avió nou que prengui com a base l'aeroport de Girona, tenint en compte que la previsió de Ryanair és que el juny de l'any vinent incorporarà dos avions més, el juny del 2010 n'arribaran dos més i entre juny i octubre del 2010, el cinquè. És per això que el conveni preveu que els pagaments vagin en augment en els propers tres anys, de manera que el 2009 Ryanair rebrà 3.910.000 euros, el 2010 en rebrà 4.785.000 i el 2011, 5.250.000.

El nou conveni ha d'entrar en vigor l'1 de gener de l'any vinent i preveu que la meitat (52,5%) dels diners siguin aportats per les administracions públiques –un 23,8%, pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques; un 18,7%, per la Diputació de Girona; un 8%, per Turisme de Catalunya i un 1,94%, per la Cambra de Comerç de Girona–. La resta es finançarà a través d'aportacions del sector privat, fonamentalment Viatges Plus.



CONTRAPARTIDES
Com a contrapartida, a part de l'ampliació del nombre d'avions amb base a l'aeroport de Girona i d'una vintena de vols diaris més, Ryanair es compromet a diverses accions de tipus publicitari i promocional. En aquest sentit es preveu la cessió d'un enllaç des de la pàgina web de l'aerolínia on hi hagi destinacions connectades amb Girona i que aquesta inclogui referències al servei de transport públic que arriba i surt de l'aeroport gironí Els nous avions també hauran d'incloure publicitat externa amb el logotip o text que es pacti i Ryanair també l'inclourà en almenys vint de les seves ofertes trameses per correu electrònic (es preveu que arribin a uns dos milions de receptors el 2009). A més, Ryanair es compromet a utilitzar de forma «permanent» la llengua catalana en totes les instruccions de cabina als passatgers, «d'acord amb la gravació ja tramesa en tots els avions amb base a l'aeroport de Girona». En la mateixa línia, el contracte marca clarament que l'aerolínia irlandesa s'ha de comprometre que en la seva plana web apareixerà «en tot moment» una traducció al català. També es preveu que facilitarà viatges per fer tasques de promoció en aquelles destinacions de les quals surten vols de Ryanair cap a Girona. Cartells promocionals dins d'alguns dels avions i reportatges gironins en la revista de Ryanair són unes altres de les contraprestacions.

L'acord preveu una possible pròrroga per als anys 2012 i 2013.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Bona valoració dels pactes anteriors

>Acords amb altres companyies

>Ryanair portarà més vols a Girona a canvi de catorze milions en tres anys

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.