| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 4 de desembre de 2021


dijous, 14 de febrer de 2008
>

Maresme. Els alcaldes exigeixen que l'N-II sigui de la Generalitat abans de les eleccions

La cessió de l'Estat s'acompanyaria amb més de 300 milions d'euros per fer una nova via alternativa

ADELA GENÍS. Premià de Mar
Els alcaldes de Premià de Mar, Vilassar de Mar i el Masnou han reclamat a la Generalitat que es traspassi l'N-II abans de les eleccions generals. Aquesta petició es va fer ahir en el transcurs d'una reunió que van mantenir ahir amb el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, i a la qual també van assistir les plataformes en contra de l'N-II. La Generalitat ha anunciat que el traspàs de la carretera és imminent i que anirà acompanyat d'un paquet d'entre 300 i 400 milions d'euros que es destinarien a una nova via alternativa i per millorar l'N-II. Les plataformes van sortir «decebudes» de la reunió per consideren els projectes «promeses electorals».


+ Una imatge d'arxiu de la carretera N-II, a l'altura de Premià de Mar. Foto: QUIM PUIG

Reunió entre alcaldes, plataformes en contra de l'N-II i la Generalitat per analitzar la situació de la carretera al seu pas pel Baix Maresme. El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va convocar ahir els representants d'aquests municipis i de les entitats per explicar-los l'estat de les converses amb el govern espanyol.

De moment, les negociacions entre la Generalitat i l'Estat, que és el titular de la carretera, estan força avançades. L'alcalde del Masnou, Eduard Gisbert (PSC), assegura que la decisió de traslladar l'N-II «està força madura». «El problema de la carretera no el solucionarem d'avui per demà però anem avançant i hem de ser positius», diu Gisbert. L'alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch (CiU), demana que, abans de fer una altra via –que es planteja per absorbir el trànsit de l'N-II–, es faci un estudi per saber quina és la quantitat de vehicles que hi passen i si l'autopista pot donar cabuda a tots aquests cotxes. «A més, qualsevol obra que es faci ha de preveure la possibilitat que algun dia hi hagi un metro o un ferrocarril, com el que hi ha al Baix Llobregat», hi afegeix.

Pel que fa al peatge de l'autopista C-32, el més antic de tot l'Estat espanyol, la gratuïtat total sembla difícil. Tot i això, aquest punt convenç els alcaldes, que veuen com la gratuïtat total per a tots els vehicles «podria acabar col·lapsant l'autopista». També s'estudia el fet d'implantar descomptes per als maresmencs, molt similar al que ja es fa a Alella. «Si no es fa d'aquesta manera es crea un greuge comparatiu perquè a Alella tenen el peatge gratuït i a Mataró també», manifesta Buch.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Maresme. Les plataformes en contra l'N-II, decebudes

>Maresme. Inversions perdudes

>Exigeixen que l'N-II passi a mans de la Generalitat abans de les eleccions

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.