| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 25 de juny de 2021


dilluns, 11 de febrer de 2008
>

L'Idece comença la batimetria al riu i la senyalització del tram Móra-Ascó

El govern pretén adequar la via navegable abans del començament de la temporada, a final de març

LURDES MORESO. Tortosa
El govern ja ha posat fil a l'agulla per rellançar la navegació per l'Ebre. Així, tres setmanes després que el conseller de Política Territorial i Obres Públiques anunciés a Tortosa que en els propers tres anys s'impulsaran un total de 27 actuacions per potenciar aquest projecte, s'ha començat la batimetria al riu i la senyalització del tram comprès entre Móra d'Ebre i Ascó. El resultat de la batimetria determinarà si és necessari dragar el canal per permetre el pas d'embarcacions, una actuació que l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (Idece) vol fer abans del començament de la temporada, el mes de març.


+ El Benifallet va transportar 4.561 passatgers el 2007. Foto: EL PUNT

L'empresa Copisa, que s'encarrega del manteniment del canal navegable de l'Ebre, va començar la setmana passada, per encàrrec de l'Idece, la batimetria al riu al tram comprès entre Móra d'Ebre i Ascó. Uns treballs que estudiaran l'estructura sedimentària del riu, la morfologia i la seua evolució. «Coneixerem la profunditat que hi ha de vora a vora del riu, ja que els treballs que es feien fins ara cada any eren només del canal navegable», va explicar la directora de l'Idece, Genoveva Margalef. De fet, des de l'any 2002 no es fa cap batimetria completa de l'Ebre. «Compararem el mapa de corbes del riu d'ara amb el de fa sis anys i en coneixerem l'evolució», va afegir la directora de l'Idece. Tot i que s'ha començat pel tram comprès entre Móra d'Ebre i Ascó, quan Copisa enllesteixi els treballs d'aquest tram, continuarà fins a Amposta.



DRAGATS PUNTUALS
Una vegada el govern dispose de la batimetria decidirà si és necessari continuar dragant el riu per permetre la navegació d'embarcacions. «Es podrien fer dragats puntuals en el tram que va de Móra d'Ebre a Ascó», va dir Margalef. L'última vegada que es va dragar el tram de Móra d'Ebre a Garcia va ser el 2001, i el 2003 es van fer aquests treballs al tram de Garcia a Ascó.

Al marge de la batimetria del riu, Copisa també ha començat els preparatius per senyalitzar el canal navegable de Móra d'Ebre a Ascó. «Des del 2003 no s'han fet actuacions per garantir la navegabilitat del tram Móra d'Ebre-Ascó, però sí que es van instal·lar els embarcadors que corresponen a aquest tram», recull l'informe sobre l'aprofitament turístic i ordenació del tram català de l'Ebre elaborat per diferents departaments del govern i coordinat pel delegat. En aquest sentit, Copisa està preparant les boies que d'aquí a poques setmanes es col·locaran al riu. «La senyalització hauria d'estar enllestida a l'inici de la temporada de la navegabilitat», va dir la directora de l'Idece. Enguany, la temporada començarà abans del que és habitual ja que sempre es fa coincidir amb la temporada turística de Setmana Santa, que serà el 15 de març.

A més de senyalitzar i perfilar el canal dragat a la Ribera d'Ebre, el govern mantindrà el canal de dos metres de calat entre Tortosa i la desembocadura, habilitarà un pas per embarcacions sense motor a l'assut i senyalitzarà per qüestions de seguretat i protecció ambiental l'embassament de Flix. Una altra de les actuacions pendents que s'abordarà és la dotació de serveis (benzina, aigua, llum, etc.) als embarcadors.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Més de 10.000 embarcacions circulen pel riu

>El govern emprèn mesures per rellançar la navegació a l'Ebre entre Ascó i Móra

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.