| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 14 d'agost de 2022


dimecres, 6 de febrer de 2008
>

Els centres territorials «fan caliu» a casa



J. BORDES D. CHICANO. Barcelona

El Centre d'Arts Escèniques de Reus (CAER) va presentar fa unes setmanes un cicle sobre la mort en què quinze dramaturgs locals escrivien textos per a uns altres actors del territori. Aquest espectacle, ideat intel·ligentment en petit comitè, també tenia un disseny de llums i una posada en escena d'artistes del camp de Tarragona. La voluntat era clara: demostrar que l'existència del CAER ha permès enfortir la musculatura teatral fins a produir una peça absolutament professional amb creadors locals. El Centre d'Arts Escèniques de Terrassa (CAET) prepara, ja per aquest abril, un cicle amb aquest objectiu: serà Terrassa Noves Tendències (TNT). Però no només el caliu es fa dalt de l'escenari. El CAET també troba complicitats en restaurants que, els dies de funcions, allarguen l'horari de la cuina per facilitar a l'espectador trobar on anar a sopar després d'aquestes. També hi ha un conveni amb el Consorci Sanitari perquè les persones que rebin l'alta mèdica en sortir d'un hospital tinguin dues invitacions per anar al teatre. Finalment, dins del pla de barris que s'aplica a Ca n'Anglada de Terrassa, el CAET prepara una actuació d'un actor popular immigrant (de manera semblant com ha fet el Lliure amb Saïd Naciri) per apropar els nouvinguts a una experiència cultural.

Pel que fa a El Canal, el centre d'arts escèniques de Salt i Girona, el projecte, que tot just ha començat el seu desenvolupament, preveu que els creadors locals treballin, si s'escau en règim de residència, amb creadors de la resta de Catalunya i estrangers. A més, també inclou, i ja ho posa en pràctica, l'establiment de lligams de col·laboració amb els espais del Sistema Metropolità de Teatres i Auditoris (SMTA), ja siguin de titularitat pública (Teatre Municipal de Girona, auditori de La Mercè, Auditori de Girona o Teatre de Salt) com privada (sala La Planeta), i amb iniciatives ja existents al territori, com ara Temporada Alta, el VAD i el cinema Truffaut.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Miquel Górriz: «El tema més important de l'obra és la dignitat del silenci com a valor»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.