| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 12 de novembre de 2019


dimarts, 15 de gener de 2008
>

les reaccions


CEIP Eiximenis de Girona. - La directora, Maria Lluïsa Bomatí, considera que «no és una mala idea» i valora els avantatges que suposaria que «una escola s'encarregués de l'acollida, la immersió inicial i els ensenyés els valors de ciutadania», sobretot, a aquells alumnes que desconeixen totalment l'idioma.

CEIP Baldiri Reixach de Banyoles. - El director, Rafael Ponsatí, està en contra de qualsevol tipus de separació perquè creu que això no facilita la integració. Els nouvinguts –sosté– s'han d'anar integrant a les aules normals de tots els centres, als quals s'ha de dotar de recursos.

CEIP Vall del Terri, de Cornellà - Narcís Serra, director de l'escola, qualifica la proposta de «meravellosament sorprenent», ja que no entén com la Generalitat pot comprometre's a fer d'avui per demà uns centres específics quan és incapaç de construir escoles pendents des de fa anys.

CEIP La Draga de Banyoles. - Lourdes Guitart, directora d'aquesta escola, veuria bé una immersió intensiva, sempre que no durés més d'un trimestre.

CEIP La Farga, de Salt - La directora del centre, Gemma Boix, diu que d'entrada no ho veu del tot malament si es fa de manera seguida, pautada i és una situació temporal.

CEIP Puig d'Arques de Cassà de la Selva - .Josep Bofill, director del centre, qualifica de «disbarat gros» crear centres específics imitant el sistema francès, que té escoles amb immigrats fins que saben francès. Veu bé el sistema de les aules d'acollida perquè «no és només constatar la seva cultura, sinó que es fa servir per aprendre més i es busca que s'integrin».

CEIP Lacustària de Llagostera - La directora del centre, Dolors Payró, no coneix amb profunditat la proposta, però d'entrada manté que l'«exclusió no està ben vista», i considera que seria més lògic que el plantejament es fes a les mateixes escoles.

CEIP Mestre Andreu de St. Joan de les Abadesses - El cap d'estudis, Joan Guillamet, manté que ja li estan bé les aules d'acollida i dubta de si fer començar en un món a part els infants nouvinguts pot ser una bona idea.

CEIP Malagrida d'Olot - La directora, Anna Ros, afirma que qualsevol idea que ajudi a les famílies nouvingudes està bé i que un coixí perquè els alumnes tinguin un temps d'aclimatació no estaria malament, però, matisa que, quant a la proposta d'Educació, no la coneix amb profunditat.

CEIP Castanyer de Sant Joan les Fonts - La directora, Pilar Canyada, qualifica la proposta de bastant contradictòria. Diu que és perfecte per facilitar la feina als docents, però, que li és difícil de valorar quant a l'objectiu de la integració.

CEIP Sant Esteve de Caldes de Malavella - El claustre de mestres pretén debatre aquest tema però el cap d'estudis, Llorenç Rustullet, afirma que no es pot segregar i que les aules d'acollida s'han convertit en una fórmula ideal per a la integració.

CEIP Joaquim Ruyra de Blanes - La cap d'estudis va afirmar que «no li semblava bé» la idea, que va qualificar de surrealista.

CEIP Napoleó Soliva de Blanes - La directora va parlar d'«aberració», i va expressar que no veu bé concentrar els nouvinguts en una sola escola.

CEIP Empúries de l'Escala - La directora va dir que les aules d'acollida ja permeten la integració, i que si els nouvinguts han d'assistir primer a aquests centres hauran de passar per un doble procés d'integració.

CEIP Figueres - El director va qualificar el projecte de «segregador» perquè separa els immigrants des que arriben, i va dir que això els pot portar més problemes que beneficis.

CEIP Ruiz Amado de Castelló d'Empúries - La directora va dir que no li semblava bé la proposta perquè creu que les aules d'acollida dels centres ja permeten integrar els nouvinguts.

CEIP Vilarromà de Palamós - Carme Pantinat, directora del centre afirma que les aules d'acollida estan funcionant bé i que les escoles «necessiten una mica de tranquil·litat, ja que últimament hi ha massa canvis».

CEIP Ruiz Giménez de Palamós - El centre no té cap informació de la proposta i recorda que està aplicant l'aula d'acollida conjuntament amb l'Ajuntament, segons la directora, Lourdes Valls.

Escola Vedruna de Palafrugell - «Les aules d'acolliment funcionen molt bé», diu el gerent del centre, Albert Pijoan, que sosté que la proposta s'ha d'escoltar però que un trencament directe potser no seria un bon aspecte per a la integració.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Els centres només per a forans fomenten l'exclusió, segons la comunitat educativa

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.