| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 12 de novembre de 2019


divendres, 11 de gener de 2008
>

Air Grup Tarradellas presenta concurs de creditors per l'avaria d'un avió

Assegura que Girjet ja li va vendre l'aparell amb un problema i confia resoldre l'afer d'aquí a un mes

ROBERT CARMONA. Blanes
Air Grup Tarradellas, amb seu a Blanes, ha presentat concurs de creditors –antiga suspensió de pagaments– per tal d'intentar resoldre les pèrdues que li està ocasionant l'avaria en un dels seus dos avions. El propietari de l'empresa, Sebastián Javier, assegura que el problema en un dels motors ja existia quan va comprar l'avió a la companyia Girjet, però que aquesta es negava a pagar una reparació de més d'1,5 milions, cosa que ha provocat que estigui immobilitzat des de fa més de cinc mesos i que es deixés d'utilitzar per al vol Girona-Madrid de Spanair. Air Grup Tarradellas calcula que ha perdut uns 2 milions per aquest afer.


+ Sebastián Javier, en la presentació de l'avió que eventualment utilitza l'Espanyol. Foto: M. LLADÓ

La companyia aèria pertany al Grup Tarradellas, que després de triomfar en el sector immobiliari va decidir, dins del seu procés de diversificació, crear una aerolínia, que va començar a operar el desembre del 2006. Va comprar dos avions Fokker-100 seminous, a la companyia Girjet, que li van costar 24 milions d'euros, finançats a través de dues operacions de lísing amb l'empresa Lico Leasing. Un dels avions s'utilitza per fer vols xàrters i ocasionalment serveix per als desplaçaments del RCD Espanyol, del qual Sebastián Javier és vicepresident. L'altre avió es va llogar a la mateixa Girjet, que l'utilitzava per cobrir el vol Girona-Madrid per a Spanair. Segons la versió de Javier, quan va comprar l'avió ja tenia un petit problema de vibracions en un dels motors, el qual no impedia que pogués volar. Tres mesos després, però, les vibracions s'havien agreujat i es va haver de portar l'avió a la fàbrica de Fokker, a Holanda, que demana 1,5 milions per la reparació. És a partir d'aquest punt, segons Javier, que la situació s'agreuja, ja que ell entén que qui s'ha de fer càrrec del cost de la reparació és Girjet, «ja que hi ha documentació que demostra que quan va vendre l'avió, ja tenia aquest problema». Girjet, però, es nega a fer la reparació i ja fa més de cinc mesos que l'avió està parat, sense poder-se utilitzar, però Air Grup Tarradellas ha de continuar afrontant el pagament de 130.000 euros mensuals del lísing. Després d'acumular una pèrdua d'uns 2 milions –pel lísing i la falta d'ingressos per la inutilització de l'avió–, Javier ha optat per presentar un concurs de creditors –el 17 de desembre passat–, en un darrer intent per forçar la reparació i per trobar una solució per als diners perduts durant aquests mesos.

Javier assegura que el jutge ja ha ordenat a Girjet fer la reparació, i per això confia que l'avió es podrà tornar a envolar aviat i es podrà aixecar el concurs de creditors. «Amb una mica de sort d'aquí a un mes s'haurà acabat tot», diu Javier, que es mostra convençut de la viabilitat de la companyia, un cop s'hagi resolt tot aquest conflicte.



DANYS I PERJUDICIS
«Si no hagués estat pel que ha passat, tindríem beneficis», diu Javier, que assegura que no escatimarà esforços per reclamar a Girjet el pagament de tots els danys i perjudicis que ha ocasionat l'avaria de l'avió a Air Grup Tarradellas. Assegura, a més, que la resta de Grup Tarradellas, amb una facturació global anual per sobre dels 30 milions d'euros, no té cap problema.

Ahir no va ser possible posar-se en contacte amb cap responsable de Girjet.

Spanair va aclarir que el vol Girona-Madrid ha funcionat sense interrupció, a través del servei contractat temporalment amb Girjet, i que des del novembre passat es fa amb un avió propietat de Spanair.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Sense personal i amb dos avions

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.