| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 25 de maig de 2019


dimarts, 27 de novembre de 2007
>

La Generalitat farà cursos curts per ensenyar als immigrats a parlar català i com atendre els clients

S'iniciaran al febrer, començant pel sector de l'hostaleria i la restauració

R. CARMONA. Sant Feliu de Guíxols
La secretaria de Comerç i Turisme començarà, a principis de l'any vinent, cursos curts, de vint hores, per ensenyar als treballadors immigrats les nocions bàsiques que han de conèixer de català i de tracte amb els clients. Durant el 2008 es concentraran els esforços en el sector de l'hostaleria i la restauració, perquè és un dels més problemàtics, i el 2009 es preveu fer el mateix per al comerç. També es preveuen cursos intensius per al personal que només arriba per la temporada turística d'estiu.


+ La Cambra de Sant Feliu de Guíxols va ser, ahir, la seu d'una jornada sobre treball i integració. Foto: R.C.

«El que no ha de passar és que entris a un establiment, demanis alguna cosa en la teva llengua i no t'entenguin», argumenta el director territorial del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa a Girona, David Mascort, que ahir va participar en unes jornades sobre treball i integració organitzades per la patronal Pimec i l'Associació Gironina d'Empresàries, en la qual es va posar en relleu que la manca de formació i de professionalitat del personal és un dels problemes principals que actualment tenen els empresaris.

Mascort assegura que la Generalitat ja té a punt un pla d'actuació per intentar millorar la situació. D'entrada, es preveu que al febrer s'iniciï, a les quatre capitals de demarcació catalanes, un curs de vint hores per donar als treballadors immigrats les nocions bàsiques que han de conèixer sobre el català i sobre el tracte amb els clients. En aquest darrer cas, adaptat a cada sector al qual vagi dirigit el curs. Durant el 2008, aquesta formació específica estarà focalitzada en el sector de l'hostaleria i la restauració i, el 2009, es dirigirà als treballadors del sector del comerç. La voluntat és que els cursos es vagin estenent per bona part dels municipis catalans, adaptant-los a totes les situacions de demanda possibles. En aquest sentit, Mascort assegura que també es vol actuar en el cas específic del personal que arriba de fora per fer la temporada d'estiu. «Si cal, es pot concentrar les vint hores de formació en un parell de dies abans de començar a treballar», exposa Mascort, que assegura que es pretén que la meitat de les hores de formació es facin dins de l'horari laboral i, l'altra meitat, fora. D'aquesta manera, assumeixen la responsabilitat de la formació tant l'empresari com el treballador, segons argumenta la Generalitat.

Mascort també va fer un toc d'atenció als empresaris del sector comercial, els quals va dir que haurien de responsabilitzar-se de buscar solucions per a la formació del seu personal. «Si altres sectors prenen treballadors al comerç és perquè són més competitius en horaris i sous», va destacar.

El president de Pimec Comerç Girona, Josep Massegur, va remarcar ahir la importància de fomentar la formació i també va fer una crida al sector comercial perquè incorpori sistemes de retribució variable del personal, de manera que els treballadors cobrin més si el negoci va millor. «Això fa que els treballadors estiguin més integrats i es facin més seu el futur de l'empresa», va exposar Massegur.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.