| |||||
|
diumenge, 28 d'octubre de 2007 > Álvarez desafia Montilla
La ministra diu que no pensa dimitir i que mai s'han plantejat rescindir el contracte a OHL, tot i que hi posa condicionsANNA SERRANO. Barcelona La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, no només no pensa dimitir sinó que ahir va assegurar que mai s'ha plantejat la rescissió del contracte d'OHL la constructora que s'encarrega dels treballs del TAV en el tram Hospitalet-Torrassa, a la qual els dos executius fan responsable del caos ferroviari com el president de la Generalitat va demanar al seu homòleg estatal. Amb les mesures de xoc anunciades ahir, José Luis Rodríguez Zapatero no atén la petició de José Montilla, almenys no totalment, ja que Foment no trenca amb OHL, tot i que l'Adif fiscalitzarà els treballs de l'alta velocitat. Sumades al manteniment de la ministra, proven els equilibris necessaris de Zapatero en els dos territoris Andalusia Álvarez n'és i Catalunya, on es juga les eleccions.
Magdalena Álvarez ha obert un estira-i-arronsa amb l'executiu català i ahir va desmentir que s'hagi pensat a rescindir el contracte a la constructora OHL, responsable de les obres del TAV entre l'Hospitalet i la Torrassa, com havien donat per fet divendres des de la Generalitat després que José Montilla li demanés a José Luis Rodríguez Zapatero en una conversa telefònica. El «plantejament» no ha passat pel cap a Foment, va puntualitzar la ministra. El pla de xoc, important, que Foment aplicarà als treballs del TAV, com va explicar el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, no implica el trencament del contracte amb la constructora a qui, això sí, se li imposen condicions, com un major control de l'obra per part de l'Adif i la incorporació de tres empreses als treballs. (Més informació a secció Països Catalans). Montilla ja va treure importància, al matí, al fet que finalment no s'acomiadi la constructora i va tornar a situar el focus en la seguretat d'usuaris i treballadors i, en segon lloc, en el restabliment del servei de rodalies. Fonts del govern asseguraven que, si bé no es trenca el contracte, la decisió adoptada suposa que OHL pràcticament ni es pugui acostar als treballs. Tampoc hi ha dimissió d'Álvarez, com li exigeixen tots els partits públicament, tret del PSC, que l'admet en privat, i com des de l'executiu veurien «de bon ull». La ministra entén que ara és prioritari solucionar els problemes de la xarxa ferroviària catalana: «No me n'aniré, córrer és de covards i els que demanin que me'n vagi, segurament és el que farien», va defensar. A Foment des de l'inici de la legislatura, Álvarez és un dels pesos pesats dins del PSOE d'Andalusia liderat per un dels barons socialistes, Manuel Chaves, al seu torn president dels socialistes, el territori on, juntament amb Catalunya, el president espanyol es juga les pròximes eleccions del març. El manteniment, per ara, de la ministra, d'una banda, i les mesures de xoc anunciades ahir, de l'altra, són una mostra dels equilibris que ha de fer Rodríguez Zapatero amb dos punts clau per mantenir-se a La Moncloa. El president espanyol és conscient dels riscos de disgustar Andalusia amb una dimissió que es podria interpretar com una cessió davant de Catalunya, però també que cada dia que passa amb el servei de rodalies aturat, un servei que acumula molts dèficits, li pot restar suports al març. El secretari d'organització del PSOE, José Blanco, desitjava ahir que el desgavell no els acabi passant factura a les urnes en les properes eleccions. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|