«Des del govern volem denunciar i mostrar la nostra indignació per la situació de rodalies de Renfe», va assegurar ahir l'alcalde, en la roda de premsa sobre la junta de govern local. Segons Elena, «fa riure» que les administracions parlin de «mobilitat sostenible» quan «una fallada a rodalies fa avui impossible que la gent del Garraf pugui arribar a la ciutat de Barcelona». L'alcalde va destacar que el caos ferroviari «genera problemes de feina i problemes econòmics al territori», a més de produir una «pèrdua d'oportunitats col·lectives i individuals». Per aquest motiu, cal que «el territori sigui compensat els propers mesos», segons el govern municipal.
MILLORES A L'ESTACIÓ
Aquestes compensacions passen perquè s'«apliqui el compromís» del Ministeri de Foment de «crear una comissió que estudiï el possible traçat» subterrani de la via del tren a Vilanova; una altra de les demandes és que Vilanova «passi a ser de la tercera zona tarifària», que actualment només inclou Sitges, i que implicaria la reducció del preu dels bitllets de tren. Finalment, el govern local plantejarà a Morlán la necessitat de millorar l'estació de trens de la ciutat, que té unes instal·lacions «en mal estat», i amb «barreres» que dificulten la sortida dels viatgers, segons Elena.
L'alcalde va repassar ahir les alternatives proposades des de l'Ajuntament per fer front al caos ferroviari, entre elles la demanda d'un increment de les línies d'autocars interurbans, que s'ha multiplicat per tres, segons Elena. Una altra proposta va ser la gratuïtat dels bitllets, una mesura que s'ha complert. L'Ajuntament també va plantejar l'estudi d'una alternativa de transport ferroviari a través de Vilafranca, una proposta inviable perquè implicaria més temps que l'actual sistema amb autobusos des de Gavà fins a Barcelona. Finalment, Elena va apostar pel servei de transport a través del mar, una proposta que és «absolutament viable» tot i les burles d'«alguns mitjans de comunicació», segons va indicar l'alcalde. «Si haguessin estat disponibles quatre o sis ferris, probablement s'hauria fet», va dir. Elena va afirmar que «un semiferri pot portar entre 400 i 500 persones», i que «trigaria, de port a port, 55 minuts». En el cas que hi hagués hagut vaixells, haurien pogut passar «cada vint minuts i mitja hora» per fer el recorregut Vilanova-Barcelona. La idea, proposada per l'alcalde de Vilanova i pel de Sitges, Jordi Baijet, va descartar-se per la «falta de vaixells» disponibles. (Més informació, a Països Catalans 4 a 6).