«Volem que a la gent li faci vergonya respondre a una enquesta que no llegeix mai.» Tresserras no s'explica l'alt índex de persones majors de 14 anys, a Catalunya, que es declaren no lectores, el 42,5%, i ha ideat un pla per reduir aquesta xifra un 70%. «Fins ara, les campanyes eren una invitació a llegir, però si no van acompanyades d'un degoteig de mesures no serveixen de res.»
Prenent com a model la campanya britànica Building a literate nation, iniciada el 2000, el pla tindrà una incidència sobre diferents tipus de suport (diaris, revistes, llibres, còmic, etc.), a banda d'incloure una mesura innovadora: oferir gratuïtament als joves que compleixin 18 anys una subscripció a diari o revista que escullin durant tres mesos. «També volem convèncer la gent que es constitueixi una biblioteca personal. La lectura té unes virtuts fonamentals per construir el coneixement.» El pla pretén que els comerços hi participin i que, a partir d'un cert nivell de compres, regalin un llibre als clients. La campanya està liderada pel secretari de Cultura de la Generalitat, Eduard Voltas, i coordinada per Sebastià Alzamora.