| |||||
|
dimecres, 26 de setembre de 2007 > Punt i a part. Barcelona estendrà el Bicing a quatre districtes més abans d'acabar l'any
Hereu anuncia que l'estiu de l'any que ve el servei es doblarà, per tenir 6.000 bicicletes i arribar a tots els districtesANNA BALLBONA. Barcelona Sis mesos després de la posada en funcionament del Bicing, aquest servei de transport en bicicleta ja té 90.000 abonats. L'Ajuntament de Barcelona en fa un balanç entusiàstic, i parla de les queixes dels usuaris per falles informàtiques, retards en la recepció de la targeta per utilitzar-lo i la saturació d'algunes estacions com a «petits problemes» lògics per «l'èxit» d'un sistema nou. Ahir van donar el tret de sortida a la segona fase d'implantació del servei, que es completarà a final d'any: aleshores disposarà de 3.000 bicicletes i 200 estacions i arribarà a quatre nous districtes, que són Gràcia, SantsMontjuïc, les Corts i Sant Martí. A causa de la bona rebuda, l'alcalde Jordi Hereu va anunciar que per l'estiu de l'any que ve doblaran el nombre de bicicletes i d'estacions.
En els pròxims tres mesos es completarà, com estava previst, la segona fase d'implantació del Bicing. A final d'any, hi ha d'haver cent estacions per a bicicletes més (en total n'hi haurà 200), que estaran instal·lades en quatre nous districtes: Sant Martí, les Corts, SantsMontjuïc i la zona sud del de Gràcia. Fins ara el Bicing només cobria el centre de Barcelona, bàsicament els districtes de l'Eixample i Ciutat Vella. D'aquestes noves estacions que hi ha projectades fins a final d'any, algunes reforçaran les que ja hi ha al centre per reduir-ne la saturació, però la majoria serviran per estendre territorialment el servei. Una de les noves estacions ja està en funcionament al carrer Guipúscoa, al districte de Sant Martí, des d'on ahir l'alcalde Jordi Hereu va anunciar que, a causa de l'èxit del Bicing, per l'estiu de l'any que ve el servei tornarà a doblar-se: disposarà de 6.000 bicicletes i 400 estacions, de manera que cobrirà tots els districtes de la ciutat. Això sí, només arribarà a barris que no tinguin carrers amb un pendent superior a un 4%. Els punts concrets on s'instal·laran les estacions estan en fase d'estudi. Durant els primers mesos de posada en marxa, coincidint amb l'oferta de promoció, el Bicing va assolir una mitjana de 3.000 altes diàries. Ara això ja s'ha estabilitzat, i els abonaments continuen al ritme d'unes cent altes al dia. La durada mitjana dels trajectes fets amb el Bicing és de 17 minuts els dies feiners, i la distància recorreguda és de tres quilòmetres per viatge, de mitjana. L'abonat tipus és un jove de 25 a 35 anys, estudiant, que viu a l'Eixample i utilitza el Bicing per anar a la feina, sense combinar-ho amb cap més sistema de transport. Hereu va reconèixer que la ciutat ha d'adaptar les seves infraestructures a l'eclosió de la bicicleta, i va esmentar l'ampliació dels carrils bici i els carrers amb trànsit pacificat. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|