diumenge, 2 de setembre de 2007 > Augmenten les vendes de llums i timbres
A banda d'aspectes específics sobre el comportament que han de tenir els ciclistes, l'ordenança també enumera un seguit de condicions que hauran de complir obligatòriament les bicis que es desplacin per Barcelona. La més important és que han de portar timbre i, quan es faci fosc, «han de dur llums i elements reflectants (al davant de color blanc i, al darrere, de color vermell) degudament homologats». Aquest punt ja ha tingut una repercussió directa en l'activitat de les botigues del sector, que han notat un increment desigual de les vendes. «L'augment de vendes d'aquests dos articles ha estat bastant alt, de prop d'un 40%, i el que també hem detectat és que el client que compra una bici nova ja te la demana preparada», comenten des de l'establiment Tomàs Domingo. Un impacte que no ha estat, però, homogeni. «Sí que potser hi ha hagut una puja pel que fa a vendes, però no ha estat important. El que sí que hem vist és que els clients estan al cas de l'ordenança, tot i que potser no coneixen exactament què diu», expliquen des de Bikeland. A la cadena Decathlon han percebut un efecte similar: «La gent pregunta més. Cada dia entre 20 o 30 persones ens fan consultes sobre diferents aspectes de la normativa, com ara si cal dur casc (ara mateix no és obligatori) o ens compren, principalment, timbres o llums». En tot cas, les botigues ja s'estan adaptant a la nova situació, com expliquen des de La Bicicleta: «Les bicis de ciutat ja les veníem preparades, però ara quan algú ens en demana una de muntanya l'alertem que, si la farà servir per anar per Barcelona, hi ha una nova normativa que l'obliga a dur llum i timbre.» Aquesta tasca pedagògica i formativa l'han hagut de fer per iniciativa pròpia. Tots els establiments consultats expliquen que l'Ajuntament no els ha informat en cap moment de la nova ordenança, ni de la seva aprovació ni dels canvis que preveia en l'apartat regulador.
|