El 30 de maig passat el Diari Oficial de la Generalitat publicava l'anunci en què s'encarrega la redacció dels estudis previs a l'allargament del vial interpolar des del parc d'activitats econòmiques de Can Sant Joan de Sant Cugat fins a la sortida Sabadell Sud de la C-58. És un projecte que dóna continuïtat a un vial que ara acaba al costat de l'escola Àgora i que està projectada per ser una alternativa a l'AP-7. El nou traçat és de 3,5 quilòmetres, amb dos carrils de circulació per sentit i una velocitat màxima de 80 km/h. Paral·lelament, la Generalitat també inclou que s'estudiarà la construcció d'un carril bici entre el bosc de Ca n'Oriol de Rubí i l'estació dels FGC de Sant Quirze.
Però el portaveu de l'entitat Ciutadans pel Camí Verd del Vallès, Ramon Andreu, explicava dijous passat que tirar endavant aquesta proposta «posa en dubte el que van aprovar els plens municipals de Sant Cugat i Cerdanyola» el març de l'any passat. Andreu diu que els compromisos adquirits pels ajuntaments «han de tenir unes conseqüències que encara no s'han vist» i per això reclama a Sant Cugat que converteixi el seu tram en un carrer local i a Cerdanyola que dediqui els boscos reservats per a la interpolar «exclusivament a fer el camí verd del Vallès». Andreu vol que els polítics facin cas de les 18.000 signatures de suport a la via verda i diu que el vial interpolar «farà desaparèixer» aquest sender per a vianants i ciclistes de vuit quilòmetres. L'entitat considera que les millores en la qualitat de vida que garantia la via verda en el seu estat original mobilitat sostenible, accessibilitat, educació del medi natural... quedaran en no res.