| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 20 de febrer de 2019


dissabte, 9 de juny de 2007
>

Un curs de pel·lícula

Deu escoles i instituts de Catalunya han incorporat el cinema dins de les activitats acadèmiques com a eina pedagògica i per incidir en el treball en equip dels alumnes

DANI VILÀ. Bordils Amer

+ Un moment del rodatge dels alumnes de l'IES d'Amer durant aquest curs. Foto: D.V.

Deu centres educatius catalans han participat aquest curs en el projecte Cinema en curs, que té per objectiu explotar l'art cinematogràfic com a instrument pedagògic. Es tracta d'una experiència pionera a l'Estat que explota valors com ara el treball en equip, la constància, el diàleg, l'esforç i la creativitat dels alumnes participants. Aquesta innovadora experiència l'organitza l'associació A Bao A Qu i té la col·laboració dels departaments de Cultura i Educació del govern, a més de la Filmoteca de Catalunya, el cinema Truffaut de Girona i la Cinémathèque Française, entitat que des del 1995 va impulsar aquest recurs pedagògic a França.

Aquest curs ha estat la segona edició de Cinema en curs i hi han participat uns 150 alumnes de l'escola de Bordils, el CEIP Joan Marquès de Terrassa, les quatre escoles rurals de la ZER Moianès i els instituts d'Amer, l'IES Badalona Nou, l'IES Les Corts de Barcelona i l'IES Alt Penedès de Vilafranca. Durant el curs tots els estudiants han de fer diversos tallers, que permeten guanyar domini amb els micròfons, la càmera i la il·luminació, i conèixer les interioritats de cada seqüència i les tècniques per fer-ho. Aquest any el tema que s'havia de treballar era la relació entre fons i figura. Els materials que es faciliten també permeten veure fragments de pel·lícules que han marcat la història del setè art, per tal que els alumnes vegin diverses maneres d'enquadrar una imatge, il·luminar l'escena o mostrar els personatges. L'última fase és l'elaboració d'un curtmetratge, aplicant les tècniques apreses durant els tallers. Els 12 alumnes de primer de batxillerat de l'institut Castell d'Estela d'Amer van titular el seu curtmetratge 8 de juny.

L'Eva, en Gerard, l'Estel, en Joan, l'Aina, l'Anna, la Carla, la Judit i la Mònica reconeixen que l'experiència ha estat molt gratificant: «Ara, quan mirem una pel·lícula, descobrim alguns dels trucs i sabem tot el treball que hi ha al darrere», diuen. Precisament, aquests dies els alumnes de l'IES d'Amer són a París mostrant el curtmetratge, en una trobada amb centres europeus amb experiències similars. La coordinadora del projecte, Montse Planella, destaca la importància que té el projecte per conèixer les tècniques cinematogràfiques.

Els alumnes de sisè de l'escola de Bordils han titulat el curtmetratge Treball en equip, un bon exemple del que suposa l'elaboració d'aquesta petita història, en què han tingut l'ajuda del realitzador Joan López. La directora de l'escola, Carme Congost, posa en relleu que el cinema «permet treballar àrees com ara la llengua, l'expressió oral i les noves tecnologies». A més, alguns dels alumnes han descobert una vocació professional per al futur.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.