Després de la inauguració el març passat de l'escola bressol Coloraines en els antics terrenys del mercadal, al barri de Can Roca i al costat de l'escola de primària, el consistori vol tancar l'any 2008 amb la posada en marxa de dues escoles bressol més que fixaran un total de 430 places públiques al municipi en funcionament per al curs 2008/09, setanta més «de les fixades conjuntament amb la Generalitat», explicava ahir el regidor d'Educació, l'ecosocialista Josep Pàmies.
Ahir es va posar la primera de la que serà l'onzena escola bressol entre els carrers Camí dels Monjos, Saragossa i Las Palmas, que oferirà 107 d'aquestes 430 places entre el setembre i l'octubre d'aquest any, va comentar l'alcalde, Pere Navarro. L'estructura de l'escola serà molt similar a la de Can Roca i el projecte d'obres es va adjudicar a la mateixa empresa, Bosch i Pascual, per 1, 3 milions. L'edifici s'ha pensat seguint criteris de funcionalitat és de planta baixa i té un gran pati exterior, d'estalvi energètic orientació de les aules al sol i d'integració a l'entorn amb colors cridaners.
Navarro va explicar que la construcció de l'escola serà ràpida perquè l'estructura està feta de mòduls que està fabricant l'empresa i que després s'instal·len sobre el terreny. L'escola tindrà una superfície construïda de 860 m² i disposarà d'una aula de lactants, tres de maternals i tres de caminants. Al costat s'hi construirà una escola de primària de dues línies i una capacitat per a 450 alumnes.