| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 26 de setembre de 2021


dijous, 15 de febrer de 2007
>

Una vaga massiva i sense serveis mínims deixa 200.000 usuaris sense autobús

Matí complicat en el trànsit a Barcelona per la coincidència de dos accidents de trànsit i d'avaries a Rodalies i el metro

PAULA MERCADÉ. Barcelona
Els autobusos de Barcelona van deixar de circular ahir durant 4 hores, entres les 10 del matí i les 2 del migdia. Amb aquesta aturada parcial, el comitè d'empresa d'aquest transport reivindicava més seguretat per als treballadors. La majoria dels usuaris van saber que hi havia vaga ahir mateix, quan ho van llegir als panells informatius de les parades. Com que no hi havia serveis mínims i amb un seguiment massiu, les 200.000 persones que es desplacen en aquest transport van haver d'agafar el metro o el taxi, tot i que era difícil trobar un cotxe lliure ja que la majoria eren a la plaça Espanya pel congrés 3GSM. Els problemes de mobilitat es van accentuar per tres avaries –una a Renfe i dues al metro– i els accidents de trànsit que van col·lapsar les entrades a la ciutat.



 Foto: Q.P.

+ A l'esquerra, conductors de bus manifestant-se a Via Laietana de camí a la plaça Sant Jaume. A la dreta, usuaris esperant infructuosament. Foto: Q.P.

Unes vint persones esperaven ahir, passades les onze del matí, que el seu autobús s'aturés a la parada de Diagonal amb rambla de Catalunya. No en va passar cap. Pel carril reservat al transport públic només circulaven taxis amb el llum vermell: estaven ocupats. «Ja feia estona que esperava quan he llegit que hi ha vaga de conductors en aquest fullet penjat a la parada», comentava un usuari que cada matí fa servir el bus per desplaçar-se. Tot i això, continuava esperant «un taxi per anar cap a Francesc Macià».

El comitè d'empresa dels autobusos urbans havia convocat ahir una aturada parcial, de 10 del matí a 2 de la tarda, per demanar més seguretat per als conductors. La protesta la van seguir un 95% dels treballadors, segons els sindicats, i un 80%, segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), l'empresa responsable d'oferir aquest servei. És a dir, durant 4 hores van deixar de circular per la ciutat uns 800 autobusos. A més, unes 500 treballadors dels autobusos eren a dos quarts de dotze a la plaça Catalunya reivindicant treballar amb més mesures de seguretat. Tot i que no havien demanat permís per fer cap manifestació, van anar fins a la plaça Sant Jaume. Allà, el president del comitè d'empresa, Salvador Correcher, va entregar una sol·licitud per reunir-se amb l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i tractar els problemes que té el sector. «Espero que, com han promès, aquesta trobada sigui d'aquí a pocs dies», deia Correcher.

El Departament de Treball no va veure necessari cobrir amb serveis mínims aquesta aturada parcial ja que va considerar que hi havia transports alternatius, com ara el metro. Dimarts a la nit, però, TMB i el comitè d'empresa es van reunir per intentar establir alguns serveis. El comitè, explicava Correcher, oferia que la línia 21 que va fins a la Zona Franca continués funcionant. L'empresa, en canvi, demanava un total d'11 línies, perquè els usuaris poguessin arribar, per exemple, al Carmel i Sant Joan Despí. A última hora, però, no hi va haver acord i els 200.000 usuaris que agafen el bus entre les 10 i les 2 van haver-se de buscar-se ells mateixos les alternatives. Els problemes de mobilitat es van accentuar per una avaria de Renfe, dues incidències a les línies 2 i 3 del metro, i els accidents de trànsit que van col·lapsar les entrades a la ciutat. Responsables de TMB no sabien si ahir havien tingut més usuaris dels habituals i afegien que no havien incrementat la freqüència dels metros perquè «en aquella franja horària l'oferta supera la demanda». Els taxistes sí que van notar un increment del servei. El president de la federació catalana de taxis, David Florejachs, deia que van tenir «més feina» i que l'havien «fet més ràpidament perquè els carrils estaven més lliures».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Una altra avaria a Rodalies

>Xoc mortal a la ronda

>Carrils especials

>Trànsit reduirà la velocitat a les vies d'accés a Barcelona per minimitzar la congestió diària

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.