Les previsions de REE de començar les obres el primer trimestre d'aquest any s'han complert. Ahir, el Consell de Ministres va donar llum verd a les línies elèctriques Sentmenat-Bescanó i Vic-Bescanó, que seran l'origen de la interconnexió elèctrica amb l'Estat francès. Segons el govern espanyol, amb aquesta infraestructura «es possibilita l'increment de la capacitat d'intercanvi en uns 2.400 megawatts de potència entre el sistema elèctric espanyol i el francès». A més, considera que és «fonamental» per al subministrament de la subestació de 400 kV de Bescanó, que es convertirà en el principal punt d'alimentació de l'àrea Girona-Costa Brava. I, així mateix, complirà la funció d'alimentar el TAV.
Aquesta resolució del govern espanyol arriba pocs mesos després que s'aprovés, també a través del Consell de Ministres, la declaració d'utilitat pública de la subestació de Bescanó. Amb aquests dos tràmits ja està tot a punt perquè comencin els treballs de construcció d'una infraestructura que ha generat una gran oposició ciutadana a la Catalunya del Sud i del Nord.
El tram Sentmenat-Bescanó és l'únic que està aprovat. Queden pendents: una segona part, de Bescanó a Santa Llogaia, passant per Sant Julià de Ramis; un ramal que va des de Sant Hilari fins a Riudarenes i que permetrà alimentar el TAV a l'altura d'aquesta població i tota aquella zona, i, finalment, el tram que travessarà la frontera fins a Baixàs, que és el que està menys definit. De fet, el traçat per realitzar la interconnexió s'ha deixat en les mans de la Unió Europea, que ja ha determinat que és un projecte imprescindible.