| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 12 de desembre de 2024


dijous, 1 de febrer de 2007
>

El govern estudia abaratir els peatges als cotxes que transportin més d'un ocupant

Seria una de les mesures per reduir l'ús del vehicle privat a l'àrea metropolitana, majoritari respecte al transport públic

XAVIER MIRÓ. Barcelona
El govern estudia entre les mesures de futur per reduir l'ús individual del vehicle privat l'abaratiment del preu dels peatges als cotxes amb dos ocupants o més que circulin entre Barcelona i l'àrea metropolitana. L'enquesta 2006 de mobilitat en dia feiner a la regió metropolitana (RMB) feta pública ahir mostra que, mentre els desplaçaments en transport públic per dins de la ciutat de Barcelona superen el vehicle privat, a la regió metropolitana la relació és inversa. El secretari de Mobilitat del Departament de Política Territorial, Manel Nadal, admet que l'oferta de transport públic és molt millor a Barcelona que a la resta de la regió i que cal reforçar aquesta modalitat en la relació entre la ciutat i les corones de la regió amb diverses mesures.


+ El cotxe privat predomina de Barcelona a la RMB. Foto: G.M.

Abaratir els peatges als cotxes que circulin amb més d'un ocupant és una de les opcions que es poden plantejar i que s'apliquen en algunes àrees metropolitanes del món, on es reserva un carril d'accés als peatges per als vehicles que es vulguin beneficiar d'aquest tipus de bonificació. Es podrien bonificar els peatges als vehicles que portin com a mínim un acompanyant a banda del conductor, però també es podria anar més enllà i establir un barem de bonificacions creixents com més ocupants transporti cada vehicle privat. «Hi ha d'haver un canvi de model de peatge, que no serveixi per finançar noves infraestructures com en el passat sinó per regular el trànsit.» Mesures complementàries serien la creació de carrils bus amb noves línies i més freqüències entre les ciutats de les corones i Barcelona i la construcció d'aparcaments al costat de parades de Rodalies i Ferrocarrils de la Generalitat en aquelles ciutats, a més de reforçar la intermodalitat entre mitjans de transport públic com es farà als intercanviadors de la Sagrera, Sabadell i Martorell. I és que l'enquesta de mobilitat que presentava ahir l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) fa evident que el nombre de desplaçaments ha crescut per sobre de l'increment de població a la regió, en un moment en què l'àrea metropolitana viu una expansió demogràfica que no es produïa des de la darrera onada migratòria dels anys 70. «Hi ha més desplaçaments, més lluny i més sovint», afirma Nadal. A la RMB, respecte de l'any 2005, l'ús del vehicle privat ha crescut per sobre del transport públic. En un dia feiner hi ha més d'1,5 milions de desplaçaments del Barcelonès a les altres sis comarques de la regió.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>La circulació amb moto a Barcelona creix un 24%

>Veus crítiques a Mollet

>Amb Teletac o targeta

>Posen lectors de matrícules per evitar que els residents al Bages no paguin el peatge de les Fonts

>El govern estudia abaratir el peatge als cotxes amb més d'un ocupant

>El govern estudia abaratir el peatge als cotxes amb més d'un ocupant

>El govern estudia abaratir el peatge als cotxes amb més d'un ocupant

>L'ús de la moto creix un 24% en un any a Barcelona

>El govern estudia abaratir el peatge als cotxes amb més d'un ocupant

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.