| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 17 d'abril de 2021


dimecres, 24 de gener de 2007
>

Set hores de retards de més de seixanta minuts en una altra avaria de Rodalies

Renfe admet només demores d'un màxim de mitja hora, però els usuaris tarden més del triple a fer els trajectes

PAULA MERCADÉ. Barcelona
Una avaria en una màquina de manteniment de la xarxa de Renfe va ser la causa ahir de set hores de retards en els serveis de Rodalies i de mitjana distància. La incidència, la setena d'enguany, va ocasionar demores de trenta minuts, segons la companyia. Els usuaris, en canvi, asseguren que van esperar una hora que passés el tren i en van tardar dues més a fer trajectes que normalment es fan en mitja. Aquells que volien anar a l'aeroport havien de fer-ho amb un servei d'autobusos. L'avaria, detectada a dos quarts de set del matí, no es va poder arreglar fins a dos quarts de dues. Els trens de Rodalies, però, no van circular segons els horaris previstos fins a dos quarts de sis de la tarda, i els de mitjana distància van arrossegar els retards durant tota la jornada.


+ Alguns usuaris que ahir demanaven informació sobre l'última avaria de Renfe a l'estació de Sants. Foto: QUIM PUIG

Renfe ha tingut set avaries aquest any. L'última va ser ahir. La mitjana és, doncs, d'una incidència cada tres dies. Aquesta vegada, però, no van ser les obres del tren d'alta velocitat ni un comboi aturat al mig d'un túnel, ni tampoc va ser cap problema amb els sistemes de senyalització. L'última incidència que va provocar una altra jornada de retards a la xarxa de Renfe va ser culpa d'una batonadora: una màquina de manteniment que s'ocupa d'anivellar el balast que hi ha entre les vies. A dos quarts de set del matí, la batonadora va descarrilar i va ocupar una part de la via en el tram que va del Prat a Sants. Això va provocar que els trens només poguessin circular per una via la major part del temps que els tècnics van treballar per arreglar l'avaria. Finalment, el problema es va solucionar a dos quarts de dues, al cap de set hores. Van haver de passar quatre hores més, però –fins a dos quarts de sis de la tarda–, perquè els trens de Rodalies circulessin segons els horaris previstos. Els retards en els de mitjana distància van continuar al llarg de tota la jornada, accentuats a més per una altra incidència pel vent a Mont-roig.

Tots els serveis de Rodalies i de mitjana distància van tenir retards com a conseqüència de l'avaria de la batonadora. Segons van explicar fonts de la companyia, els trens de la primera corona circulaven amb retards de vint minuts de mitjana i els de la segona corona, de trenta minuts. Però la versió dels usuaris és una altra. Alguns van haver d'esperar una hora que passés el seu tren i van fer un trajecte que normalment dura trenta minuts en dues hores. Beatriz Cardona sortia de Vilanova a dos quarts d'onze i no va arribar a Barcelona fins a les 12. Va anar a l'oficina d'informació al client per demanar un justificant ja que no va arribar «per presentar un treball a la facultat».

Van ser quatre-cents els usuaris afectats pels retards, segons dades facilitades per Renfe. Tots aquests clients ja es podien comptabilitzar, però, a les dotze del migdia, esperant a les andanes i a les cues per fer reclamacions a l'estació de Sants.

A causa d'aquesta última incidència, Renfe va suprimir els trens que uneixen Barcelona amb l'aeroport. Per fer aquest trajecte la companyia va posar un servei addicional d'autobusos des de Sants. «Els estrangers estan molt despistats perquè la poca informació que donen per megafonia no és ni en anglès», comentava Beatriz Servan després d'indicar amb signes a un grup de turistes cap a on havien d'anar. Els clients habituals, però, tampoc sabien gaire què passava. «T'asseus allà a esperar i ningú diu res», cridava Vicente Putjades quan finalment va adonar-se que havia d'agafar un autocar per anar a l'aeroport.

Els trens de Vic de la C3 només arribaven a Montcada Bifurcació, com els de la C7 que sortien de Martorell. Els clients que feien aquests trajectes, si volien arribar a Barcelona havien de baixar a Montcada i fer transbordament per agafar algun dels trens de la C4. Allà, però, també era evident el desconcert. Alberto Márquez va de Girona a Barcelona cada dia. L'aturada d'ahir a l'estació de Montcada s'allargava més del que és habitual. Finalment, els van informar que havien de fer un transbord «però aquest tren tampoc arrencava». A l'altra via hi havia un Delta aturat i el conductor va avisar que marxava cap a Barcelona. Hi va haver «moments de pànic perquè la gent corria en creuar les vies per intentar agafar-lo». Només «alguns», però, van aconseguir-ho.



3 DE GENER


4 DE GENER


10 DE GENER


15 DE GENER


17 DE GENER




Fallen els sistemes de senyalització de l'estació de França.
Errada en els sistemes de senyalització a Sants.
Un tren avariat deixa tancats els viatgers fins a ser remolcats de Passeig de Gràcia a Sants.
Fallen els sistemes de senyalització de Sants i el canvi d'agulles a Castelldefels.
Avaria en un tren a Sants.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Si un tren surt de Granollers i avança a la velocitat normal, quan tardarà a arribar a Barcelona? Segons els horaris hab...

>El fort vent talla el tren cap a València i força més de 230 sortides de bombers

>Renfe no surt del caos

>Renfe no surt del caos

>Renfe no surt del caos

>Renfe no surt del caos

>Renfe no surt del caos

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.