| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 26 de novembre de 2020


diumenge, 29 d'octubre de 2006
>

Aules de l'era informàtica

Vuit escoles i instituts catalans incorporen de manera habitual l'ús de les noves tecnologies en algunes assignatures

DANI VILÀ. Girona
Cinc escoles i tres instituts de Catalunya estan adaptant les aules a les necessitats del segle XXI. Es tracta dels vuit centres educatius que el curs passat i aquest participen en el pla pilot d'integració avançada de tecnologies de la informació i comunicació (IATIC), impulsat pel Departament d'Educació. L'objectiu d'aquests centres és incorporar ordinadors, projectors o material audiovisual en la quotidianitat de les classes, amb la finalitat que un 30% del temps de quatre matèries es faci aplicant les noves tecnologies. En el darrer any d'aplicació d'aquest programa innovador, els centres garanteixen les grans possibilitats que aporta la introducció de la tecnologia en el procés d'aprenentatge dels escolars i l'increment de recursos per als mestres.

La motxilla, la llibreta, els estris d'escriure, els llibres i l'ordinador. Aquest és un dels objectius del programa IATIC, que les noves tecnologies s'incorporin a l'aula com un suport més per complementar i facilitar l'adquisició de coneixements dels alumnes.

El Departament d'Educació va escollir un centre de cadascun dels vuit serveis territorials existents per aplicar aquest programa d'integració de les noves tecnologies. Aquest és el segon curs en què les escoles Grau i Fonteserè de Flix, Jacint Verdaguer de Sant Sadurní d'Anoia, Joan Maragall de Vilanova i la Geltrú, Pegaso de Barcelona i Puig d'Arques de Cassà de la Selva, juntament amb els instituts Jaume Huguet de Valls, Terres de Ponent de Mollerussa i Torre del Palau de Terrassa apliquen el IATIC.

«L'experiència en aquests dos cursos ens ha de permetre obtenir un catàleg de bones pràctiques en l'ús de les noves tecnologies», diu Rosa Fornell, responsable de la implantació del programa IATIC. Aquests vuit centres seran clau davant la voluntat del govern que totes les aules tinguin una connexió a Internet i un canó projector, perquè es puguin utilitzar durant les classes.

Fornell destaca la importància que els alumnes assoleixin una bona competència en l'ús d'aquestes tecnologies, un fet que assegura que «és engrescador per a l'estudiant». El sistema d'implantació també suposa un esforç per al professorat, que està obligat a refer els continguts i la manera de fer les classes per incorporar amb èxit diversos sistemes, com la navegació per Internet, la projecció de DVD sobre la matèria en qüestió o l'ús del projector a l'aula per fer que les classes guanyin en dinamisme i «s'adeqüin als canvis que s'estan produint a la societat en els últims anys». Aquest és el segon any d'aplicació i caldrà fer un balanç del projecte per estendre l'experiència a altres centres.

Al final de curs està previst fer una avaluació conjunta amb totes les escoles i instituts, per conèixer de primera mà les dificultats que els centres educatius han tingut al llarg d'aquests dos cursos, per incorporar les noves tecnologies a la vida quotidiana de les classes.

L'experiència global és altament positiva, sobretot, per l'entusiasme amb què molts alumnes reben la incorporació d'aquests nous mitjans. Un fet que es dóna, sobretot, perquè l'alumne deixa de ser passiu i té l'oportunitat de participar activament en l'adquisició i aprenentatge de coneixements.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Amb 4 anys ja busquen informació a Internet»

>Sant Sadurní viu un projecte «sense aturada»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.