| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 27 de novembre de 2020


dijous, 12 d'octubre de 2006
>

Punt i a part. Estat i Generalitat remodelaran cinc de les vuit estacions de Renfe a Barcelona

Sants i Sant Andreu Comtal van lligades a les obres del TAV, Arc de Triomf s'acabarà el 2009 i la resta no tenen data

VIRTUDES PÉREZ. Barcelona
El desolador aspecte que presenten encara bona part de les estacions de Renfe de Barcelona canviarà en els pròxims anys. Tot i que en la major part dels casos no hi ha data concreta, el Ministeri de Foment i la Generalitat estan fent passos per garantir la remodelació d'almenys cinc de les vuit estacions existents. Alguns d'aquests projectes, com passa amb Sants i Sant Andreu Comtal, ja estan aprovats perquè van lligats a les obres del tren d'alta velocitat (TAV). Altres com ara Passeig de Gràcia s'estan redactant i encara hi ha un tercer nivell més embrionari com és el cas d'El Clot-Aragó, en què Renfe està ultimant el pla de millora que ha de presentar a Adif. Foment també s'ha compromès amb una partida de 60 milions a fer una estació nova a Sagrera-Meridiana.


+ Aglomeració de gent a l'estació de Passeig de Gràcia, una de les que s'han de remodelar. Foto: ANDREU PUIG

Algunes estacions de Renfe a Barcelona també es van beneficiar de l'impuls dels Jocs Olímpics. Entre els anys 1991 i 1992, el Ministeri de Foment va portar a terme la remodelació integral de Plaça Catalunya i va reformar les estacions de França i Passeig de Gràcia. La neteja de cara de les estacions de Renfe, que implica també la supressió de barreres arquitectòniques, es va aturar aquí i no va afectar estacions més petites de Rodalies com ara El Clot-Aragó, Arc de Triomf, Sant Andreu Comtal i Sant Andreu Arenal, que continuen amb importants problemes d'accessibilitat. Ara, quan Estat i Generalitat comencen a parlar del traspàs de competències que preveu l'Estatut, el procés de remodelació s'ha tornat a posar en marxa. A banda de l'estació de Sants, on les obres de reforma van començar a finals de l'any passat, està prevista també la reforma d'Arc de Triomf, Sant Andreu Comtal (també lligada a les obres del TAV), Passeig de Gràcia i El Clot-Aragó.



SANTS
Amb una mitjana de 113.772 passatgers diaris, aquesta estació, construïda l'any 1972, està gestionada directament per Adif. Amb un pressupost de 220 milions d'euros, les actuals obres de remodelació, que no estaran acabades quan arribi el TAV el 2007, van començar a finals de l'any passat i suposen un gran canvi estructural amb l'ampliació del vestíbul fins a 35.100 metres quadrats i noves vies.

ARC DE TRIOMF
L'intercanviador d'Arc de Triomf, on conflueixen la L1 del metro amb la Renfe i per on passen una mitjana de 32.416 passatgers diaris, estrenarà dos vestíbuls nous a mitjan 2009. Les obres, que està previst que puguin començar a final d'aquest any, tenen un cost de 41,2 milions. Tot i que la gestió encara depèn de Renfe, la remodelació la durà a terme l'empresa pública de la Generalitat GISA. A banda dels nous vestíbuls, la reforma inclou també la instal·lació de cinc ascensors.

SANT ANDREU COMTAL
El projecte de remodelació està inclòs en el tram del TAV Sagrera-Trinitat. Més que una reforma es tracta de desplaçar i fer subterrània l'estació, un projecte que disposa d'un pressupost de quatre milions d'euros. La mitjana d'usuaris diaris és de 9.381 persones.

PASSEIG DE GRÀCIA
L'actual estació, on passen una mitjana diària de 38.662 passatgers, és de l'any 1961 i l'última reforma es va fer l'any 1991. Ara el Ministeri de Foment, a través d'Adif, projecta una reforma integral amb la renovació de vestíbuls, la instal·lació d'ascensors i la modificació dels sistemes d'emergència. El pressupost inicial és de tres milions d'euros, però encara s'està redactant el projecte executiu.

EL CLOT-ARAGÓ
Actualment Renfe està redactant un projecte de millora d'aquesta estació per on passen diàriament 29.557 persones.

Ni Renfe ni Adif no tenen cap projecte imminent de remodelació per a la resta d'estacions de Barcelona.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Punt i a part. 60 milions per a una nova estació a la Sagrera

>Punt i a part. Alerta sindical pel tancament de taquilles

>Punt i a part. Un laberint d'escales fosques i túnels inacabables

>Barreres arquitectòniques, pudor i brutícia a les estacions de Rodalies

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.