| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 27 de novembre de 2020


dimarts, 3 d'octubre de 2006
>

Maresme. Mataró i Sabadell queden unides per una nova línia d'autobús públic

El servei, que també para a Granollers, preveu donar cobertura a 500.000 persones en un any

LLUÍS ARCAL. Mataró
Una nova línia d'autobusos uneix des d'aquesta setmana Mataró, Granollers i Sabadell. El nou servei diari, tindrà 14 sortides en dies feiners en cada direcció, fet que pràcticament suposa una sortida cada hora entre les 6.30 hores i les 21.15 hores. Els dissabtes, els festius i durant el mes d'agost es faran set i sis trajectes per sentit respectivament. Es calcula que en un any es podran beneficiar del servei gairebé 500.000 persones. El trajecte, gestionat per l'empresa Sagalés, es fa a través de l'autovia C-60 –de Mataró a Granollers– i per l'AP-7 fins a Sabadell. El recorregut serà de 60 minuts aproximadament.


+ Baron, Nadal i Mayoral abans d'iniciar el trajecte que va de Mataró a Sabadell. Foto: LLUÍS ARCAL.

Mataró i Sabadell ja estan connectats per una nova línia d'autobús. El trajecte, que també passarà per Granollers, tindrà una hora de durada. El servei, a càrrec de l'empresa Sagalés, serà de caràcter diari, i tindrà 14 sortides en cada direcció des de les 6.30 hores fins a les 21.15 hores.

Es calcula que aquest trajecte donarà servei a gairebé 500.000 persones en un any. La tarifa del bitllet senzill serà d'1,75 euros si es va de Mataró a Granollers, i de 3,30 euros si es vol arribar fins a Sabadell. La Generalitat assumirà el cost anual del servei, que assoleix els 290.000 euros. Des de Mataró, l'autobús sortirà de la plaça de les Tereses, just a la parada on s'atura l'actual autobús que arriba només fins a Granollers. El vehicle farà parada a l'estació d'autobusos i a la parada de Renfe del carrer Colom de Granollers, per després seguir per l'AP-7 fins a Sabadell, on pararà a l'avinguda Barberà i al Parc Taulí per acabar el recorregut a l'estació d'autobusos de la plaça Antoni Llonch.



EL TREN ORBITAL TAMBÉ
En el viatge inaugural, els alcaldes de Mataró, Joan Antoni Baron (PSC), i de Granollers, Josep Mayoral (PSC), van coincidir amb el regidor d'Urbanisme de Sabadell, Paco Bustos, i amb el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, en la necessitat de fer realitat el projecte del tren orbital que uneixi les poblacions que formen part de la segona corona metropolitana. D'altra banda, tant Baron com Mayoral van mostrar la seva satisfacció per la potenciació del transport públic entre aquestes poblacions, i van ressaltar que «amb aquests serveis es podrà descongestionar el túnel de Parpers de cotxes». Es calcula que per aquest punt hi passen uns 50.000 vehicles diaris, fet que en alguns moments provoca retencions importants a la C-60, una de les principals vies de comunicació entre el Maresme i el Vallès Oriental. Per la seva banda, Nadal va assegurar que «s'haurà de duplicar el servei de transport públic per poder satisfer la demanda».


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Maresme. El cas del Baix Maresme

>Mataró i Sabadell ja estan unides per una nova línia pública d'autobusos

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.