dimarts, 25 de juliol de 2006 > Danone crea un web pioner adreçat als mil ramaders amb què treballa a l'Estat
Catalunya lidera la producció per a la firma, amb 130 lleters, que aporten 83 milions de litres anuals
JORDI TORRENTS.
Parets del Vallès Un ja llunyà 1919, Isaac Caraso elaborava a Barcelona el primer iogurt de l'Estat espanyol fabricat industrialment. Va ser el veritable embrió del gegant nascut el 1929 que és avui dia Danone, i va significar l'inici de la recollida de llet a ramaders de Catalunya per elaborar un producte que havia començat venent-se a les farmàcies. Dècades més tard, Danone treballa amb 909 ramaders a l'Estat, als quals recull cada any 400 milions de litres de llet (la comunitat líder és Catalunya, amb 130 ramaders i 83 milions de litres). Ara, la companyia ha creat el lloc web danoneleche.com, una eina pionera en el sector per millorar la gestió del negoci.
 + Carnes, ahir a Parets amb Robles, Boesch, Raffin i altres responsables de Danone. / Foto: J.T.
|
El director general de Danone, Jérôme Boesch, va apuntar ahir a la planta de Parets que el web «és un portal únic al servei del sector ramader», i el director de gestió de llet de l'empresa, Alfonso Raffin, va parlar d'un col·lectiu, el ramader, «en vies d'extinció» a l'Estat en queden 35.000 i a Catalunya, poc menys d'un miler amb unes «particularitats» que justifiquen la creació del portal. La responsable tècnica del projecte, Isabel Boix, va comentar que Danone ha desenvolupat una eina que tant pot aglutinar notícies sobre el sector i sobre sanitat animal, com ara una agenda de fires i concursos, passant per una oficina virtual des de la qual el ramader pot facturar, calcular previsions per la resta de campanya lletera, saber els resultats de les analítiques de la seva llet i tenir les seves dades al dia i un ampli ventall de totes les legislacions que ha de complir. Aquest darrer punt legislatiu, apunta Boix, inclou uns textos afegits «explicatius» per aconseguir que unes normatives «sovint feixugues i complicades» siguin més entenedores. Per facilitar l'accés a aquesta eina, Danone també aporta el suport tecnològic necessari, un formador informàtic que assessorarà directament el ramader interessat, a més d'un posterior servei telefònic que, durant un any, solucionarà els dubtes inicials. El president de Danone SA, Javier Robles, va ser també ahir a la factoria vallesana, on va dir que la nova eina ha de servir també per «competir contra productors d'altres països com ara França, Polònia, l'Uruguai i Austràlia» en un mercat «cada cop més globalitzat». Durant la mateixa presentació, el conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, Jordi William Carnes, va destacar «l'arrelament al teixit industrial català» d'una companyia com ara Danone, i va fer autocrítica en assenyalar que la Generalitat «ha d'agilitar més els tràmits administratius informàticament».
LOGÍSTICA A SANT CUGAT Amb una quota de mercat en iogurts i postres lactis d'un 58% a Catalunya a tot l'Estat baixa fins a un 47%, Danone elabora des de la planta de Parets productes com ara Bio, Griego, Vitalínea, Flam d'Ou, Danacol i Savia, i la logística es fa a través de la base Salvesen, a Sant Cugat del Vallès, des d'on es proveeix vuit distribuïdors locals. Tot i el seu important volum productiu, Raffin afirma que «som petits» pel que fa al nombre de ramaders amb els quals es treballa, ja que no són més que un 2,5% de tots els de l'Estat. Les comarques que proporcionen la principal matèria primera de Danone són l'Alt i el Baix Empordà, el Pla de l'Estany, la Garrotxa, el Vallès Oriental, el Pla d'Urgell, Osona, l'Alt i el Baix Penedès i el Baix Llobregat. A nivell mundial, el grup Danone amb seu a París va obtenir el 2005 un benefici net de 1.132 milions d'euros.A part dels lactis, el grup també comercialitza galetes i aigua, amb algunes empreses com ara Lu i Font Vella amb seu també a Barcelona.
|