| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 14 d'agost de 2018


dimarts, 2 de maig de 2006
>

Ana de Matos uneix a Metrònom la dona presonera de la religió i la moda

L’exposició es titula «Cuerpos de fe»

MARIA PALAU. Barcelona
L’espai Metrònom, de la Fundació Rafael Tous d’Art Contemporani, presenta una exposició d’Ana de Matos, que reflexiona sobre la invisibilitat de la dona a Orient i Occident. La mostra Cuerpos de fe consta d’una sèrie d’instal·lacions audiovisuals que revelen com la religió i la moda anul·len i destrueixen el món femení.


+ Autoretrat d’Ana de Matos amb burca. / Foto: EL PUNT

Totes les sales de Metrònom exhibeixen aquests dies obres d’Ana de Matos, una artista gallega que viu a Barcelona. L’exposició Cuerpos de fe, oberta fins al 10 de juny, forma part del festival internacional de videoart Loop i de la mostra d’art de dones Fem Art.

La sala central mostra una videoinstal·lació –In & Out– i una instal·lació –Ecce Homo– que entrellacen elements de la fe cristiana i la fe musulmana. In & Out és un vídeo projectat sobre 16 gases de moaré que pengen del sostre. S’entreveu una dona que oculta la seva identitat amb un burca. Mentre el visitant s’hi passeja, escolta precs de l’Alcorà. Aquesta peculiar mesquita està encerclada per Ecce Homo, una instal·lació que recorda un temple cristià. Consta de 22 electrografies muntades sobre teixits brodats: cada imatge exhibeix diferents còpies de cossos, exvots, que s’utilitzen per orar o donar gràcies a Déu pels favors rebuts. Tota la sala fa una olor intensa d’encens. Al fons, el visitant es troba amb dos reliquiaris del segle XIX.

La dona presonera de la religió s’encara amb la dona esclava de la moda a la videoinstal·lació Modelo único (a les sales Sequi i Mat de Metrònom). Una nina Barbie vestida d’alta costura es mostra exultant dins d’una vitrina. Al costat seu l’amenacen 250 nines Barbie uniformades amb burques negres i alienades com un exèrcit.

Abans de pujar a la sala Nil, el visitant pot documentar-se a la sala Àfrica amb el vídeo Los días. Són apunts de viatge, una mena de diari personal visual de les situacions viscudes per l’artista a l’Índia. El recorregut es tanca, a la sala Nil, amb la videoinstal·lació Juicio divino, dedicada a la idealització de Diana de Gal·les, el paradigma de princesa occidental, després de la Barbie. En una vitrina, s’acumulen els souvenirs amb la seva imatge. A terra, desenes de rams de flors coronen portades de diaris –també del final tràgic– que la van fer famosa. I, en un vídeo, multitud de vianants donen la seva opinió sobre Lady Di.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.