| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 4 de juliol de 2020


divendres, 31 de març de 2006
>

Sant Joan Despí triplicarà l’oferta de carrils bici amb 20 quilòmetres nous

La xarxa estarà llesta a final d’any i inclourà places als pàrquings subterranis a 3 euros mensuals

ROSA M. BRAVO. Sant Joan Despí
Sant Joan Despí tindrà a final d’any 30 quilòmetres de carrils bici, i això representarà triplicar l’oferta, ja que actualment n’hi ha deu entre els barris del Centre i les Planes. Amb els 20 quilòmetres que es construiran al llarg de l’any es crearà una xarxa que connectarà les vies més importants del municipi i els equipaments municipals i educatius. L’Ajuntament pretén que la bici pugui ser un mitjà de transport més, però que també se’n pugui gaudir en el lleure, i per això s’han dissenyat una sèrie d’itineraris per passejar. Per promoure’n l’ús, es facilitaran places als aparcaments subterranis a un preu de prop de tres euros mensuals.


En aquests moments, Sant Joan Despí té carrils d’ús exclusiu per a bicicletes a l’avinguda de la Generalitat, al passeig del Canal, a l’avinguda de Barcelona, a l’avinguda de Torreblanca, al carrer de Lluís Companys i a la rambla de Jujol. Tots són carrers dels barris del Centre i de Torreblanca. A final d’any, els carrils s’estendran també als sectors de les Planes, de TV3 i de la Ciutat Esportiva del Barça, que serà inaugurada d’aquí a poques setmanes. L’alcalde, el socialista Antoni Poveda, va qualificar ahir d’«aposta forta» el projecte de triplicar en el que queda d’any els carrils d’ús exclusiu per a bicicletes. En alguns casos se senyalitzaran en carrers ja existents. En d’altres, s’aprofitaran noves urbanitzacions, com ara la de la Ciutat Esportiva del Barça, que s’està completant al costat de l’A-2, i la del carrer de la Creu d’en Muntaner, per construir els carrils. En els llocs on sigui possible es faran segregats del trànsit. Si no, es pintaran a les voreres. Poveda va apuntar que el pressupost aproximat de tot el pla és de 600.000 euros, tot i que és difícil de concretar perquè en molts casos s’inclou dins d’altres projectes constructius.

Poveda va explicar que es connectaran tots els centres cívics i els escolars amb els carrers més importants. Als edificis d’ús públic s’instal·laran barres per lligar les bicicletes. També es podrà accedir per aquestes vies senyalitzades als parcs de la ciutat i s’ha habilitat una ruta que voreja el riu Llobregat, amb la voluntat, segons l’alcalde, que la bicicleta sigui un mitjà de transport però també de lleure. Poveda va destacar que allà on l’orografia de Sant Joan Despí no afavoreixi l’ús d’aquest vehicle, els usuaris podran aprofitar el tramvia, «que és un mitjà de transport accessible perquè els usuaris puguin viatjar amb la bicicleta al seu interior».

D’altra banda, Poveda va recordar que molts ciutadans són refractaris a l’ús de la bicicleta per la incomoditat que representa no tenir un lloc per guardar-les i haver-les de baixar dels pisos. Per això, el pla municipal preveu l’aprofitament dels espais dels pàrquings on no poden aparcar els cotxes per destinar-los a bicicletes. Les places s’aniran creant segons la demanda i el preu aproximat serà de tres euros mensuals. L’Ajuntament va presentar ahir el pla coincidint amb la campanya Primavera en bici, que començarà diumenge amb una jornada festiva.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Nova xarxa a Sant Feliu de Llobregat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.